اتخاذ تدابیر لازم برای تامین آب پایدار زائران اربعین در مرز مهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: تدابیر و اقدامات لازم برای تامین آب پایدار در مرز بین‌المللی مهران با هدف تامین آرامش و آسایش زائران اربعین به بهترین نحو انجام شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی ظهر امروز _ سه‌شنبه دوم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه آب و آبرسانی در این فصل از سال در مراسم اربعین در استان ایلام شرکت آب و فاضلاب و فاضلاب استان ایلام اقداماتی مانند تأمین آب پایدار پایانه‌های شهید رئیسی و شهید سلیمانی در مرز مهران به میزان ۱۳۰ لیتر بر ثانیه و آماده سازی قرارگاه عملیاتی وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در محل پایانه شهید سلیمانی مهران را انجام داده است.

وی افزود: آماده‌سازی سردخانه شرکت آب و فاضلاب جهت دپوی آب‌های بسته بندی شده، اجرا و آماده سازی دو علمک جدید جهت آبرسانی تانکرهای آب‌رسان به صورت سیار در داخل و خارج از مرز مهران و شناسایی و جانمایی موکب ها در سطح استان ایلام جهت سرویس دهی و خدمات آبرسانی از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان ایلام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: هماهنگی با واحدهای آزمایشگاهی به جهت کنترل کیفی و پایش کیفیت بهداشتی آب با نظارت مراجع ذی‌صلاح جهت پلمپ تانکرهایی که به صورت سیار خدمات آبرسانی را انجام می‌دهند و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور در محل ایستگاه پمپاژ برای آمادگی در برابر قطعی احتمالی برق و نیز تعبیه ماشین آلات مهندسی از جمله بیل مکانیکی به جهت حفر و خاکبرداری به منظور اقدامات لازم در زمان حادث شدن شکستگی‌ها و اتفاقات احتمالی لوله‌ها در طول خطوط انتقال آب از جمله اقداماتی است که در اربعین امسال انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در حوزه فاضلاب نیز، احداث ۲۵۰ متر شبکه فاضلاب و ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام جهت رفاه حال زائرین اربعین در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران در دست اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: مطالعات و مقدمات ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مهران نیز صورت گرفته است که در صورت تأمین اعتبار، اجرای آن آغاز می‌شود.

کد خبر 774502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.