اعاده ۳۸۸ هزار میلیارد تومان اموال عمومی / شناسایی ۲۱۳ گلوگاه فساد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بازگشت ۳۸۸ هزار میلیارد تومان اموال عمومی به بیت‌المال با اقدامات پیشگیرانه خبر داد و گفت: اگر قصد مبارزه جدی با فساد داریم، باید امضاهای طلایی را حذف کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ذبیح‌الله خدائیان ظهر امروز _سه‌شنبه دوم مرداد_ در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین اظهار کرد: سال‌ها است مقام معظم رهبری سال‌ها را بر مبنای مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند و باید متوجه باشیم که دغدغه ایشان معیشت و اقتصاد است که باید در اولویت همه دستگاه‌ها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در استان قزوین ۷۰۰ واحد صنعتی تعطیل و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه‌تعطیل داریم، افزود: این آمار زنگ خطری برای مدیران و مسئولان این استان است و باید بدانیم بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به نظام بانکی و بانک‌ها است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه بانک‌ها برای مهار تورم سیاست انقباضی را پیش گرفته‌اند که برای صنایع مشکلاتی را به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی که با این شرایط بازار نیاز به حمایت دارند، اگر حمایت نشوند با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

خدائیان بخشی‌نگری را از دیگر معضلات صنایع و واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: سازمان مالیات به دنبال اخذ مالیات است، سازمان تأمین اجتماعی عوارض خود را می‌خواهد و دستگاه‌های حوزه انرژی هم به دنبال منافع و مطالبات بخشی و حوزه‌ای خود هستند. در حالی که همه دستگاه‌ها باید از بخشی‌نگری پرهیز کنند و با تجمیع برنامه‌ها به دنبال رونق تولید باشند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی خود احساس مسئولیت می‌کند که به کمک دولت بیاید و راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه از جمله برنامه‌های اجرایی دستگاه قضا در این حوزه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان همه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی زیر چتر نظارت سازمان بازرسی هستند، گفت: همه دستگاه‌های یادشده باید با سازمان بازرسی همکاری همه‌جانبه داشته باشند و نظارت سازمان بازرسی هم محدود به زمان بعد از اقدام نیست، بلکه در فرآیند و روند هم ورود دارد.

خدائیان اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی را اجباری دانست و تصریح کرد: سازمان‌ها باید اجرای این موارد را در دستور کار قرار دهند و موارد غیر از این جرم‌انگاری می‌شود. این در حالی است که رویکرد ما همواره پیشگیرانه است، چرا که بازخورد بهتری دارد و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به بررسی ۲۰۰۰ مسئله به عنوان گلوگاه‌های فساد در دوره کنونی مدیریت قوه قضائیه، اضافه کرد: ۲۱۳ گلوگاه مهم فساد در کشور را شناسایی کردیم و این گلوگاه‌ها را به مسئولان هم معرفی کردیم و تا زمانی که این گلوگاه‌ها مسدود نشوند، فساد خواهیم داشت.

رئیس بازرسی کل کشور از بازگشت ۳۸۸ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در اثر اقدامات پیشگیرانه نهاد متبوعش خبر داد و گفت: اگر قصد مبارزه جدی با فساد داریم، باید امضای طلایی را حذف کنیم. هرگاه تشخیص موضوعات به عهده یک‌فرد قرار بگیرد، حتماً فساد اداری ایجاد می‌شود و به همین خاطر باید اجازه امضاهای طلایی از مدیران سلب شود.

خدائیان علت پرداخت و دریافت رشوه را شفاف نبودن دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: البته از مدیران سخت‌کوش حمایت هم می‌کنیم و از همه بازرسان کل استان‌ها خواستیم که وضعیت تک‌تک دستگاه‌های اجرایی را ارزیابی کنند تا مدیران نتواند فقدان مسئولیت‌پذیری را به مدیران پیشین ربط دهند.

کد خبر 774446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.