باید برای مبارزه با فساد دست به کار شویم

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین گفت: باید برای مبارزه با فساد دست به کار شویم و مواظب باشیم تا دستگاه‌های نظارتی و قضایی استان قزوین را در مقابله با فساد ضعیف نشان ندهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا ظهر امروز_ سه‌شنبه دوم مرداد_ در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان قزوین اظهار کرد: وضعیت درمان فساد از قرص، شربت و آمپول گذشته و نوبت به عمل جراحی رسیده است و باید برای مبارزه با فساد دست به کار شویم و مواظب باشیم تا دستگاه‌های نظارتی و قضائی استان قزوین را در مقابله با فساد ضعیف نشان ندهند.

وی افزود: مردم استان قزوین از دستگاه قضائی انتظارات بسیاری دارند و موضوع پیشگیری در این رابطه برای ما یک اصل اساسی و حیاتی به شمار می‌رود و قانون و دستگاه‌های اجرایی هم باید برای مردم فعال باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تأکید بر لزوم ارتقای سلامت نظام اداری خاطرنشان کرد: اگر نظام اداری سست باشد، نظام سیاسی هم سست خواهد شد و از این رو تبیین و روشنگری قوانین امری لازم و ضروری به حساب می‌آید.

مصطفوی‌نیا اضافه کرد: وظیفه دستگاه‌های نظارتی آن است که واقعیت‌ها را برای مدیران و دستگاه‌ها بیان کند و زمانی که این واقعیت‌ها بیان شد، نبایستی برای خطاهای صورت‌گرفته توجیه‌گر باشیم، چرا که این مسئله برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: شهیدان برای از بین رفتن اختلاس، رشوه، انحرافات بودجه‌ای و تضییع حقوق بیت‌المال جان شیرین خود را فدا کردند و این مسائل برای آنها بسیار مهم بود و از این رو برای حفظ ارزش‌های اسلامی فدایی انقلاب شدند.

رئیس‌کل دادگستری قزوین با بیان اینکه رشوه در تعابیر اسلامی به معنای خوردن غذایی است که از دهان مار گرفته شده، تصریح کرد: قرار نیست کمبود دریافت حقوق و مزایای کارمندان به جایی برسد که عامل مهمی در دریافت رشوه باشد و دستگاه قضائی وظیفه تعیین حقوق را ندارد، بلکه با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

مصطفوی‌نیا با اشاره به نقش دشمن در ناامیدی مردم به وضعیت امروز جامعه، تاکید کرد: امروز دشمن تمام همت خود را در جهت ناامیدی و دلسردی مردم نسبت به بهبود مسائل و مشکلات موجود به کار بسته و اگر هر شخصی ترویج کننده ناامیدی باشد، در میدان دشمن بازی می‌کند و باید تفهیم شود که مردم را نباید به ارزش‌های نظام سست و ناامید کرد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات سعید اقبالی بازرس کل سابق استان قزوین ابوالفضل خمسه به عنوان بازرس کل جدید استان قزوین معرفی شد.

کد خبر 774380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.