برپایی ۱۰ موکب از سمت خراسان شمالی در مسیر اربعین

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، ۱۰ موکب در مسیر زائران از سمت خراسان شمالی برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی صبح امروز _ سه‌شنبه دوم مرداد_ در ستاد اربعین خراسان شمالی اظهار کرد: برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، ده موکب در مسیر زائران از سمت خراسان شمالی برپا می‌شود.

وی افزود: تیم‌های درمانی و تجهیزات پزشکی در مسیر حرکت زائران مستقر بوده و آمادگی کامل دارند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در آستانه اربعین تمهیدات لازم برای ارائه خدمات حداکثری به زائران و تسهیل سفر با فراهم سازی زیرساخت‌ها اندیشیده شود.

ناهیدی تصریح کرد: اربعین میراث درخشان عاشورا بوده و نیازمند شناخت و درک عمیق است و باید نکات عبرت‌آموز آن را دریابیم و درک کنیم و در کنار آن باید بهره برداری فرهنگی و معنوی را از این واقعه انجام داد.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، باید مردم آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و همچنین رایزنی‌هایی در خصوص اینکه مردم حداقل معطلی را در مرزها داشته باشند، انجام شده است.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بر لزوم ثبت‌نام متقاضیان در سامانه سماح تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی نحوه دریافت گذرنامه، مقررات و قوانین، نحوه بیمه زائران و تحویل ارز مورد توجه قرار دهند.

ناهیدی اضافه کرد: به میزانی که آگاهی زائران افزایش پیدا کند، آمادگی بالا می‌رود و باعث می‌شود زائران با مخاطرات کمتری مواجه شوند.

کد خبر 774372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.