آغاز دسترسی بیش از دو هزار نفر از روستاییان و عشایر آذربایجان‌ غربی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی از بهره‌مندی بیش از دو هزار نفر از روستاییان و عشایر در ۱۰ روستای شهرستان‌های ارومیه، خوی، باروق، سلماس و شاهین‌دژ از اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات استان، قاسم جلیلی‌نژاد امروز _سه‌شنبه دوم مرداد_ در جمع خبرنگاران از بهره‌مندی بیش از دو هزار نفر از روستاییان و عشایر در ۱۰ روستای شهرستان‌های ارومیه، خوی، باروق، سلماس و شاهین دژ از اینترنت پرسرعت خبر داد.

وی ضمن تاکید بر توسعه ارتباطات مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال افزود: بیش از دو هزار نفر از روستاییان و عشایر شهرستان‌های ارومیه، خوی، باروق، سلماس و شاهین‌دژ از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با احداث دو سایت جدید و ارتقا ۸ سایت همراه با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان، روستاهای کاسب، آق‌کند باروق، قزل‌آغل، قزل‌داش سفلی، قزل‌داش علیا، قصریک، هشتراک، الی‌بالتا، قزل‌قیه سفلی و مراجل به اینترنت نسل چهارم متصل و دسترسی ۶۱۱ خانوار به خدمات شبکه ملی اطلاعات از قبیل آموزش الکترونیک، خرید و فروش آنلاین، ارائه خدمات دولت الکترونیک و خدمات بانکی فراهم شد.

جلیلی‌نژاد ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی با وجود دارا بودن مناطق کوهستانی و روستاهای زیاد، جزو استان‌های پیشرو در دولت سیزدهم بوده و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی همکاران در استان، تا پایان سال‌جاری با اتمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار، در فاز دوم نسبت به ارتقا و بهینه‌سازی سایت‌های دیگر بپردازیم تا تمام مردم استان بتوانند از طعم شیرین فناوری و دسترسی به تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه همه مراحل اجرای این فرایند از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گرفته است، تصریح کرد: اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات گامی مهم در راستای تحقق شعار دسترسی همگانی به ارتباطات فراگیر و گسترش عدالت ارتباطی است.

کد خبر 774364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.