۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
رشد اقتصادی کند آمریکا

داده‌های فدرال رزرو نشان‌دهنده کندی رشد مشاهده‌شده در پایان سال گذشته برای بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است،

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ارقام رشد ایالات‌متحده جدیدترین سرنخ‌ها را در اختیار سرمایه‌گذارانی قرار می‌دهد که مشتاق دریافت سیگنال‌هایی در مورد زمانی هستند که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره از بالاترین سطح فعلی ۲۳ سال اخیر خود می‌کند.

بررسی شرایط اقتصادی ایالات متحده توسط بانک‌های منطقه‌ای فدرال رزرو نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده در حال کند شدن است. پنج از ۱۲ منطقه فدرال رزرو، فعالیت اقتصادی ثابت یا رو به کاهشی را گزارش کرده‌اند که این کاهش در سه منطقه بیشتر از می بوده است.

اقتصاددانان انتظار دارند تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه ۱.۸ درصد طی سه‌ماهه دوم رشد داشته باشد که حاکی از افزایش جزئی نسبت به نرخ ۱.۴ درصدی سه‌ماهه اول خواهد بود، همچنین انتظار می‌رود این کشور شاهد اندکی کاهش در هزینه‌های مصرف‌کننده و شتاب بیشتر از نظر سرمایه‌گذاری تجاری باشد، اما داده‌ها همچنان نشان‌دهنده کندی رشد مشاهده‌شده در پایان سال گذشته برای بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است. این تصویر کاهش کلی اقتصاد را بر اساس سال به سال نشان می‌دهد.

به این ترتیب در حالی که رشد مشاغل در ماه‌های اخیر ثابت مانده و نرخ بیکاری در ژوئن از ۴ درصد به ۴.۱ درصد رسیده که بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۲۱ است، داده‌ها نشان می‌دهد اقتصاد ایالات متحده شروع به کند شدن کرده است.

تورم نیز سریع‌تر از حد انتظار کاهش پیدا کرده، در ژوئن به ۳ درصد رسیده است و انتظارات از کاهش قریب‌الوقوع فدرال رزرو را تقویت می‌کند. کاهش یک‌چهارم واحدی در هزینه‌های وام تا سپتامبر نیز اکنون به‌طور کامل توسط بازارها تعیین می‌شود و با یک یا دو کاهش تا پایان سال دنبال می‌شود. ناامیدی از رشد به‌احتمال زیاد سرمایه‌گذاران را به افزایش بیشتر شرط‌های کاهش نرخ سوق می‌دهد.

رشد اقتصادی کند آمریکا

آیا بهبود منطقه یورو در حال تزلزل است؟

اقتصاد متزلزل منطقه یورو پس از پایان دوره بهبود آزمایشی آن در کانون توجهات جهانی قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود شاخص مدیران خرید اس اند پی گلوبال S&P Global تنها نشان‌دهنده افزایش جزئی در فعالیت‌های تجاری باشد و پس از کاهش شدید به ۵۰.۹ در ماه گذشته، با اندکی افزایش به ۵۱ درصد برسد. با توجه به اطلاعات قبلی که نشان می‌دهد بهبود در حال کاهش است، انتظار می‌رود که اعداد آگوست نسبت به ژوئن بهبود کمی را نشان دهند.

نتایج دقیق شاخص مدیران خرید PMI نیز به‌احتمال زیاد نشان‌دهنده واگرایی مداوم بین کاهش فعالیت در صنعت تولید و رشد به‌نسبت قوی در بخش خدمات بزرگ‌تر است. PMI نشانگر وضعیت رونق و رکود در بخش‌های مختلف کسب و کار است.

رشد PMI برای خدمات از ۵۲.۸ به ۵۳ پیش‌بینی می‌شود. در بخش تولید نیز از ۴۵.۸ به ۴۶.۳ افزایش خواهد داشت و آن را به زیر ۵۰ می‌رساند که رشد را از انقباض جدا می‌کند. خطرات رشد اقتصادی اروپا به نزول متمایل شده است و خدمات در این زمینه پیشرو هستند، در حالی که تولید در چند ماه گذشته کاهش داشته و سرمایه‌گذاری ضعیف باقی مانده است.

سرمایه‌گذاران همچنین نتایج نظرسنجی مؤسسه Ifo از کسب‌وکارهای آلمانی را بررسی کردند که انتظار می‌رود شاخص فضای کسب‌وکار آن از ۸۸.۶ در ماه گذشته به ۸۹ افزایش پیدا کند.

رشد اقتصادی کند آمریکا

کد خبر 774358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.