۱۸۵ هنرمند صنایع‌دستی استان مرکزی بیمه می‌شوند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از بیمه شدن ۱۸۵ هنرمند صنایع‌دستی این استان خبر داد.

الهام سیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: با پیگیری وزیر میراث‌فرهنگی به دستور رئیس‌جمهور شهید و موافقت سازمان برنامه و بودجه، ۸۰۰۰ نفر از شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار کشور بیمه شدند که از این تعداد سهم ۱۸۵ نفر از کل متقاضیان بیمه به استان مرکزی اختصاص داده شد.

وی افزود: پس از اعلام به متقاضیان معرفی شده و ارائه مدارک لازم از جمله مجوز میراث‌فرهنگی و کارت‌های مهارت فنی و حرفه‌ای و احراز شرایط قانونی نسبت به بررسی وضعیت هنرمندان، معرفی آن‌ها برای انجام معاینات پزشکی اقدام خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: به این ترتیب پرونده هنرمندان به صورت ماهانه برای درج مجوز در سیستم مکانیزه به اداره کل امور بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارسال شد تا زمینه انعقاد قرارداد بیمه شاغلان صنایع‌دستی توسط واحدهای اجرایی فراهم شود.

سیمایی گفت: بیش از ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی در این استان فعالیت می‌کنند که تاکنون حدود ۲۰۰۰ نفر از آن‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از سال‌های گذشته تعداد ۴۰۰ نفر از صنعتگران استان در لیست انتظار بیمه بوده‌اند که از این تعداد ۱۸۵ نفر از سوی وزارتخانه تأیید و به استان ابلاغ شد.

کد خبر 774320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.