هواشناسی زنجان هشدار زرد صادر کرد/ دمای هوا روند افزایشی دارد

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا از فردا تا اوایل هفته آینده روندی افزایشی خواهد داشت.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، سامانه‌ای همرفتی از بعدازظهر دیروز تا صبح امروز فعال است که سبب وزش باد نسبتاً شدید، افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق شده است.

وی با اشاره به اینکه در همین ارتباط هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۱ صادر شده است، گفت: هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته و مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه از امروز تا پایان هفته هوای استان صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر با وزش باد خواهد بود که وزش باد گاهی به حد نسبتاً شدید نیز خواهد رسید، گفت: همچنین دمای هوا از فردا تا اوایل هفته آینده روندی افزایشی خواهد داشت.

سلطانی افزود: در حال حاضر دمای هوای استان در شهرهای مختلف بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد است که پیش‌بینی می‌شود این دما طی ساعات آینده افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از دو روز پیش بارش خفیف باران را هم در استان داشتیم، بیان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته مجموع بارش رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان بر حسب میلی‌متر سجاس ۶.۳، سلطانیه ۵.۳، صائین‌قلعه ۲.۲، ابهر ۰.۵، پری ۰.۳، کشاورزی دانشگاه زنجان ۰.۴، زرین رود ۰.۱ و گیلوان ۰.۱ بوده است.

کد خبر 774280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.