شهرداری اصفهان در تامین برق مورد نیاز با انرژی خورشید خودکفا می‌شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ در تأمین برق مورد نیاز خود با انرژی خورشید خودکفا می‌شود و انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز در این حوزه اهتمام لازم را داشته باشند.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر یکی از چالش‌های بزرگ دنیا دسترسی به انرژی‌های تجدیدپذیر و در کل تأمین و مدیریت مصرف انرژی است.

وی افزود: استفاده از سوخت‌های فسیلی علاوه‌بر اینکه آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می‌کند، ثروت‌هایی که برای کشور باید مورد استفاده قرار گیرد را به مخاطره می‌اندازد، از این‌رو مدیریت درست و لازم در این حوزه امری ضروری و بسیار مهم است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ایران برای تأمین و تولید انرژی برق از نیروگاه‌های آبی و سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود، در صورتی که برای تولید برق منابع بهتری ازجمله نور خورشید در اختیار داریم که باید بتوانیم از آن‌ها به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

قربانی ادامه داد: دسترسی به انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق توسط این انرژی‌ها از دیرباز در کشور ما مطرح و به آن پرداخته شده است که در این راستا شهرداری اصفهان همت ویژه‌ای داشته و علاوه‌بر مدیریت مصرف انرژی توانسته است تا در تأمین انرژی مورد نیاز خود توسط انرژی خورشیدی اقدام کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بخشی از برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، روشنایی پارک‌ها و مکان‌های عمومی از این طریق تأمین می‌شود و از مدت‌ها پیش یک نیروگاه بادی در کوه صفه نصب شد که وظیفه تأمین برق مورد نیاز این مجموعه را دارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به‌طور قطع در آینده‌ای نزدیک استفاده بهینه از این انرژی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ در تأمین برق مورد نیاز خود با انرژی خورشید خودکفا می‌شود و انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز در این حوزه اهتمام لازم را داشته باشند.

کد خبر 774262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.