برگزاری پویش «تجربه‌ای به قیمت زندگی» برای ارتقای فرهنگ‌ موتورسواری در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پویش ارتقای فرهنگ‌سازی برای موتورسواری با عنوان «تجربه‌ای به قیمت زندگی» در شهر اصفهان اجرا می‌شود.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار بالای تصادفات جرحی و فوتی موتورسواران در شهر اصفهان و ضرورت انجام تدابیر و اقدامات مؤثر در راستای بهبود و ارتقای فرهنگ استفاده از موتورسیکلت اظهار کرد: پویش فرهنگ‌سازی با شعار «تجربه‌ای به قیمت زندگی» راه‌اندازی شد.

وی افزود: این پویش توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، پلیس راهور استان، اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان و باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان و با مشارکت معاونت نظارت و پیگیری حقوق عامه دادگستری اصفهان، صندوق تأمین بیمه خسارات بدنی و مجموعه‌ای از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برگزار می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه ارائه محتوای آموزشی و فرهنگی در قالب‌های مختلف هنری از برنامه‌های این پویش است، گفت: بالغ بر ۲۰ عنوان برنامه در بازه زمانی یکم مرداد تا سی‌ام مهر سال جاری به‌صورت دوره‌ای در سطح شبکه معابر شهری و مراکز اجرا می‌شود.

برگزاری پویش «تجربه به قیمت زندگی» برای ارتقای فرهنگ‌ موتورسواری در اصفهان

حق‌شناس با اشاره به رویکرد فرهنگی این پویش تصریح کرد: استفاده از مجموعه ظرفیت‌های موجود در شهر اصفهان همچون افراد مؤثر، بازیکنان تیم فوتبال سپاهان، ظرفیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به‌همراه طرح‌های تشویقی از جمله صدور گواهینامه یک‌روزه و اهدای کلاه کاسکت برای موتورسواران در این پویش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تأثیر اقدامات فرهنگی در مباحث ترافیکی غیرقابل اجتناب است، خاطرنشان کرد: زبان و بیان فرهنگ و هنر بهترین و مؤثرترین مؤلفه در تغییر الگوی رفتار ترافیکی نامطلوب است که تقارن آن با اجرا و اعمال قانون نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: در حاشیه برگزاری این پویش، پلیس راهور با تخلفات حادثه‌ساز و خطرناک موتورسواران متخلف مقابله می‌کند و در مواجهه با آن‌ها اعمال قانون صورت خواهد گرفت.

کد خبر 774254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.