نمایشگاه‌های جاذبه‌های تحصیلی ایران با حضور ۱۰۰ کشور برگزار می‌شود

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نمایشگاه جاذبه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های بین‌المللی ایران با حضور ۱۰۰ کشور در مصلای تهران برگزار خواهد شد تا بتوانند فرهنگ و میراث کشور خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، هاشم داداش‌پور شب گذشته _دوشنبه یکم مرداد_ در مراسم افتتاحیه دومین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل سراسر کشور اظهار کرد: امروز به بهانه‌های مختلف دانشجویان بین‌المللی را در دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دور هم جمع کردیم تا زمینه‌ای فراهم شود و ایران مرکز ثقل دانشگاه‌های بین‌المللی سراسر جهان باشد و تا چند سال آینده نیز این اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره این المپیاد در مازندران افزود: تعداد شرکت‌کنندگان بین‌ المللی آن دوره به‌طور تقریبی ۲۵۰ نفر بود، اما سال جاری ۱۱۰۰ دانشجو در دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجو ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر در مسابقات امروز حضور پیدا کردند و این نشان‌دهنده جا افتادن المپیاد در دانشگاه‌های کشور است.

رئیس سازمان دانشجویان ایران با بیان اینکه در دوره قبلی ۱۹ دانشگاه در این مسابقات شرکت داشتند، اما سال جاری ۳۸ دانشگاه از ۲۴ کشور دنیا حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات اتفاق بسیار مهمی است، چراکه دانشجویان از ملل مختلف دور هم جمع می‌شوند و به شناخت از فرهنگ‌های یکدیگر کمک می‌کنند.

داداش‌پور گفت: مصوبه‌ای برای برگزاری این مسابقات از دولت دریافت شد تا مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی در دانشگاه‌ها برگزار شود و امیدواریم این جمع شدن‌ها مقدمه‌ای برای جمع شدن دانشجویان اسلامی بین‌المللی در سراسر دنیا باشد تا همبستگی بیشتری به وجود آید.

وی افزود: جشنواره دانش‌آموختگان بین‌الملل به‌زودی در شیراز و نمایشگاه جاذبه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های بین‌المللی ایران با حضور ۱۰۰ کشور در مصلای تهران برگزار خواهد شد تا بتوانند فرهنگ و میراث کشور خود را به نمایش بگذارند و از ظرفیت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 774253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.