افتتاح نخستین مرکز روزانه پیش‌مهارتی پسرانه اتیسم بالای ۱۴ سال کشور

با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان نخستین مرکز روزانه پیش‌مهارتی پسرانه اتیسم بالای ۱۴ سال کشور در کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی کرمان، محمدرضا سخی مدیرعامل مؤسسه خیریه کودکان و نوجوانان اوتیسم روشنای فردای کرمان در مراسم افتتاحیه مرکز اظهار کرد: مؤسسه خیریه کودکان و نوجوانان اتیسم روشنای فردای کرمان خدمات متنوعی را به جامعه اتیسم کرمان ارائه می‌دهد.

وی افزود: در این راستا مرکز اتیسم امام علی (زیر ۱۴ سال) با ظرفیت ۸۰ نفر، مرکز حرفه آموزی امام علی (ع) با ظرفیت ۷۰ نفر با کارگاه‌های مختلف سفالگری، خیاطی، پته، فیروزه‌کوبی، رزین، چرم‌دوزی تشکیل گروه هنری تئاتر، کلینیک جامع امام علی (ع) در خیابان فیروزه شامل ارائه خدمات کاردرمانی، فیزیوتراپی شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی ایجاد شده است.

علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: مؤسسه روشنای فردا از مؤسسات مؤثری است که بر فعالیت‌های موردنیاز نظام اجتماعی تمرکز کرده است و پرچم اتیسم کرمان امروز دست این مؤسسه است و این مجموعه خدمات کامل و جامعی را به فرزندان دارای اتیسم ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: در گذشته این اختلالات شناخته شده نبود و فرزندان مبتلا دچار مشکلات زیادی می‌شدند و هرچه سن آن‌ها بالا می‌رفت، این مشکلات هم برای فرد و جامعه بیشتر می‌شد، اما با شناخت این اختلالات و خدماتی که باید به آن‌ها ارائه شود، زحمات تلاش‌ها و فعالیت‌های بزرگ این مراکز برای ما قابل درک است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اختلال اتیسم به‌طور عمومی مبنای ژنتیک دارد و آمار ابتلای آن در جهان یک به پنج نفر است، ادامه داد: حواس جامعه باید به مازادهای اجتماعی باشد و سازوکارهای کنترل و کاهش آسیب‌ها باید بر اساس نیاز جامعه تهیه و اجرایی شود.

وی افزود: مرکز روزانه پیش مهارتی پسرانه اتیسم بالای ۱۴ سال نخسیتن مرکز در کشور است که در ۷۵۰ متر مربع با کارگاه‌های مختلف گلیم‌بافی، قالی‌بافی، رزین، چرم‌دوزی، سفالگری در مجموعه دهکده سلامت خیریه مولی‌الموحدین به بهره برداری رسیده است.

وحیدزاده خاطرنشان کرد: با افتتاح این مرکز خلأ مراکز روزانه مربوط به طیف اتیسم برطرف شد.

کد خبر 774192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.