قطع چند درخت در بجنورد علمی و قانونی بود

رئیس شورای شهر بجنورد با اشاره به قطع چند درخت کاج در این شهر طی روزهای گذشته گفت: این اقدام کاملا علمی و قانونی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، جمشید عین بیگی امروز _ دوشنبه یکم مرداد_ در جلسه علنی شورای شهر بجنورد اظهار کرد: قطع چند درخت کاج در یکی از مناطق بجنورد طی روزهای گذشته مورد حساسیت قرار گرفت که این امر نشان می‌دهد شرایط شهری برای مردم اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع به دقت بررسی شد، افزود: این اقدام طبیعی و قانونی و با مصوبه کمیته قطع اشجار بود؛ دلیل این امر نیز آسیب‌هایی بود که این درختان به شهر وارد می‌کرد.

رئیس شورای شهر بجنورد تصریح کرد: این اقدام به نفع شخص یا اشخاصی نبوده و طبق قانون انجام شده است؛ با این حال قصور در اطلاع رسانی پیش از قطع و یا حین قطع درختان قابل کتمان نیست.

عین بیگی گفت: به شهردار اعلام کردیم اگر کوتاهی در حوزه کار کارشناسی برای قطع این درختان وجود داشته، برخورد لازم انجام شود تا هیچ نفوذی در رأی کمیته مذکور، وارد نشود.

علی اربابی، نایب رئیس شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه اظهار داشت: سنجش اولیه مرکز کنترل ترافیک بجنورد انجام و راه‌اندازی اولیه صورت گرفت.

یوسف مغروری، عضو شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه گفت: قریب به ۷۴ میلیارد تومان برای مرمت فضای سبز شهر مصوب شد که ۷۲ میلیارد تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: واگذاری بخشی از مأموریت حوزه فضای سبز به بخش خصوصی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد؛ توسعه فضای سبز در منطقه ۲ به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

کد خبر 774179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.