اجرای طرح سوختگیری در مسیر برای ناوگان ۵۰ تن در منطقه همدان

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران و با هدف تخصیص عادلانه سوخت به ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از انحراف مصرف و پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی که به چالش ناترازی تولید و مصرف دامن می‌زد، اجرای‌ سیاست‌های غیر قیمتی کنترل مصرف سوخت وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، امین روستایی امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تدابیر که پیش‌تر تحت عنوان طرح پیمایش مسیر به اجرا درآمده بود، به دلیل صدور بارنامه‌های صوری از سوی شرکت‌های حمل و نقل فاقد اثربخشی مورد انتظار بود.

وی افزود: در همین راستا طرح جدید مختصات مسیر از مبدا تا مقصد منطبق با اسناد برخط حمل و نقل تعیین شده و فقط جایگاه‌های مجاز مستقر در این مسیر قادر به تحویل سوخت به ناوگان هدف هستند و در صورت انحراف از مسیر تعریف شده امکان سوخت‌گیری برای کامیون وجود ندارد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: از ابتدای هفته نخست مردادماه ۱۴۰۳، طرح سوخت رسانی در مسیر به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با نظارت و پایش تردد کامیون‌ها از مبدا تا مقصد تحویل بار، ویژه ناوگان ۵۰ تن در استان همدان آغاز شده است.

روستایی اضافه کرد: همکاری نزدیک دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، وزارت کشور و بهره گیری از فناوری‌های روز، نقش اساسی در حسن اجرای طرح خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و کنترل عرضه فرآورده استراتژیک نفتگاز با برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی و اتخاذ تدابیر مدیریتی و حضور میدانی تیم‌های نظارتی منطقه به صورت شبانه روزی انجام می‌شود و برای سوءاستفاده کنندگان این بخش در کمیته تخلفات منطقه پرونده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه پایش نقطه‌ای از مبدا بارگیری تا مقصد تحویل کالا، ساز و کاری دقیق، حساب شده و عادلانه است، ابراز امیدواری کرد: اجرای کامل طرح سوخت‌گیری در مسیر بر اساس بارنامه برخط از قاچاق مقادیر کلان سوخت جلوگیری کرده و با اجرای اولین مرحله از این طرح، امید به تحقق امر و کوتاه شدن دست قاچاقچیان سوخت در آینده نزدیک به شدت تقویت شده است.

کد خبر 774169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.