احداث ۳۴ واحد مسکن مددجویی توسط بهزیستی چالدران در دولت سیزدهم

رئیس اداره بهزیستی چالدران گفت: افزایش سهم کمک هزینه احداث مسکن مددجویی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون متغیر بوده که به مددجویان پرداخت و احداث ۳۴ واحد مسکن مددجویی با ۵ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۴ واحد به صورت صفر تا صد از طرف بهزیستی احداث شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مریم سلماسی امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در دیدار با فرماندار چالدران به مناسبت هفته بهزیستی به بیان عملکرد اداره بهزیستی چالدران از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون پرداخت و اظهار کرد: آزمون استخدامی معلولین برای اولین بار در خرداد ماه در سطح کشور با ۲۰ نفر معلول شرکت‌کننده از چالدران برگزار شد.

وی افزود: صفر شدن پشت نوبت مستمری که قبلاً ۳۰۰ نفر پشت نوبت دریافت مستمری بودند به همت دولت سیزدهم انجام و این تعداد صفر شد و علاوه بر آن رایگان شدن تعرفه آب، برق و گاز معلولین و مددجویان تحت پوشش انجام گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چالدران گفت: افزایش سهم کمک هزینه احداث مسکن مددجویی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون متغیر بوده که به مددجویان پرداخت و احداث ۳۴ واحد مسکن مددجویی با ۵ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۴ واحد به صورت صفر تا صد از طرف بهزیستی احداث شد.

سلماسی ادامه داد: توزیع ۵۹ مورد لوازم توانبخشی از جمله سمعک و تخت بیمارستان، تشک مواج، ویلچر و واکر، رایگان شدن کاشت حلزون برای معلولین دارای مشکل شنوایی و واریز مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هر سه‌ماه یک‌بار به حساب ۷۱ نفر از معلولین دارای مشکل جسمی حرکتی شدید و ضایعه نخاعی علاوه بر دریافت مستمری ماهیانه با عنوان کمک هزینه لوازم بهداشتی از سوی بهزیستی انجام شده است.

وی تصریح کرد: تخصیص مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت اشتغال معلولین و مددجویان در سال ۱۴۰۲ و بهره مندی ۸۱ نفر در سال ۱۴۰۳ و نیز تخصیص مبلغ ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اشتغال زایی ۵۶ نفر از دیگر اقدامات است.

سلماسی عنوان کرد: تعداد کل تحت پوششین بهزیستی ۸۱۴ بوده که ۶۸۷ نفر دارای پرونده توانبخشی بوده و از این تعداد ۸۶ معلول علاوه بر دریافت مستمری، حق پرستاری و ضایعه نخاعی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چالدران خاطرنشان کرد: صدور سما کارت برای ۸۹ نفر از معلولین برای سفرهای ریلی و هوایی که به صورت نیم بها و تحت پوشش قرار دادن ۸۴ پرونده اجتماعی زن سرپرست خانوار و۴۳ پرونده چند قلو از جمله اقدامات بهزیستی چالدران است.

کد خبر 774156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.