بیش از ۴۰ هزار کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی در آذربایجان غربی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ هزار کارگاه تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان قرار دارند که در ابعاد مختلف فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی تأمین اجتماعی استان، میثم عابدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۴۰ هزار کارگاه تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان قرار دارند که در ابعاد مختلف فعال هستند.

وی افزود: تعداد کارگاه‌های دارای «یک تا پنج نفر» ۳۳ هزار و ۸۱۳ مورد، «کارگاه‌های ۶ تا ۱۰ نفر» سه هزار مورد، کارگاه‌های «۱۱ تا ۵۰ نفر» سه هزار و ۱۰۵ مورد و «بیش از ۵۰ نفر کارگر» ۶۸۱ مورد است.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: افراد دارای بیمه اجباری در استان شامل ۲۴۹ هزار و ۳۲۹ نفر، بیمه خاص ۱۶۴ هزار و ۲۴۳ نفر، بیمه بیکاری پنج هزار و ۷۱۴ و بیمه توافقی چهار هزار و ۸۸۷ نفر است. وی بیان کرد: بیمه شدگان خاص در ردیف بیمه زنبورداران، کارگران ساختمانی، مشاغل آزاد، رانندگان، بافندگان، باربران و خادمان مساجد هستند.

عابدی با بیان اینکه سه هزار و ۵۴۹ از کار افتاده از خدمات بیمه بهره‌مند هستند، تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر در استان بیمه هستند که ۴۱۶ هزار نفر بیمه شده اصلی و بقیه تبعی هستند.

وی اضافه کرد: ماهیانه بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان مرکزی جهت ارائه خدمات به جامعه هدف اعتبار به استان تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۷ شعبه، ۱۳ کارگزاری و هفت شعبه اقماری در استان فعال هستند و بیش از ۱.۳ میلیون نفر در استان را تحت پوشش قرار داده‌اند.

کد خبر 774138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.