مورد مثبتی از ابتلا به تب دنگی در استان کرمان گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون موردی از ابتلای افراد به تب دنگی و یا وجود پشه آئدس در این استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مهدی احمدی‌نژاد، امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در حاشیه چهارمین جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با تهدیدات پشه آئدس، با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلاء در استان گزارش نشده است. اظهار کرد: موارد مشکوکی هم وجود داشت که پس از بررسی مشخص شده پشه آئدس نبوده است.

وی با اشاره به تشکیل منظم کمیته مبارزه با بیماری تب دنگی و پشه آئدس در دانشگاه علوم پزشکی، افزود: در این جلسات هفتگی وضعیت این بیماری و وجود پشه آئدس در سطح استان و کشور رصد می‌شود و نتایج این کمیته به ستاد استانی در استانداری کرمان منتقل و تصمیمات کلان در سطح استان گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خطاب به شهروندان تصریح کرد: مردم موارد مشکوک از وجود پشه آئدس را به شبکه‌های بهداشت اطلاع‌رسانی کنند و حتماً محل‌هایی را که فضای دپوی لاستیک‌های فرسوده و کهنه در فضای باز است، گزارش دهند تا بر اساس موازین بهداشتی ایمن‌سازی شوند.

وی با تأکید بر اینکه تمام توان خود را برای مقابله با این تهدید به‌کار گرفته‌ایم، ادامه داد: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و آخرین اطلاعات و اخبار از این بیماری و راه‌های مقابله با آن را از صفحات رسمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دریافت کنند.

کد خبر 774090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.