اصفهان باید در مصرف بهینه انرژی الگوی سایر استان‌های کشور شود

عضو شواری اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر در زمینه مصرف بهینه و تولید برق موفقیت‌های زیادی داشته است، با این وجود باید تلاش کنیم تا اصفهان حرف اول را در زمینه کاهش مصرف انرژی بزند و الگویی برای سایر استان‌‎های کشور باشد.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکلات کمبود انرژی و افزایش مصرف انرژی در کشور اظهار کرد: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین مصرف انرژی را دارد، هرچند ایران ظرفیت خوبی از لحاظ تولید انرژی دارد، اما صرفه‌جویی می‌تواند موجب شود تا این انرژی برای آیندگان نیز باقی بماند.

وی افزود: دولت مصوباتی در زمینه کاهش انرژی داشته است تا برای افرادی که انرژی کمتری به‌ویژه در حوزه برق مصرف می‌کنند، تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که در حد رایگان است و با این روش کمک می‌شود تا برق کمتری مصرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری در مصرف بهینه برق سرآمد شده است، گفت: پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های بعضی مناطق و سازمان‌ها از جمله سقف پارکینگ آرامستان باغ‌رضوان و میدان مرکزی میوه و تره‌بار به خوبی وارد شدند و شهرداری اصفهان از سمت اداره برق مورد تشویق قرار گرفت، از این‌رو شهرداری به‌عنوان الگو برای تمام ادارات و شهروندان است.

فلاح با بیان اینکه شهرداری در این زمینه توفیق داشته است و امیدواریم در تمام سازمان‌ها و مناطق این اقدام انجام شود، خاطرنشان کرد: نکته مورد اهمیت این است که کارمندان شهرداری سایر انرژی‌ها همچون گاز و آب را نیز کمتر مصرف کنند، بنابراین باید تلاش کنیم تا اصفهان حرف اول را در زمینه کاهش مصرف انرژی بزند و الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.

کد خبر 774071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.