جلوی رانت‌خواری در گسترش صنعت اصفهان باید گرفته شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از گسترش صنعت اصفهان که با رانت اتفاق می‌افتد، باید جلوگیری شود و دولت‌مردان به‌ویژه رئیس‌جمهور منتخب راهکاری برای اصفهان ایجاد کنند تا جلوی توسعه این مراکز گرفته شود.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: علت آلودگی هوای اصفهان در فصل زمستان را وارونگی هوا اعلام می‌کنند، اما در حال حاضر به‌رغم اینکه در فصل تابستان هستیم و این وارونگی وجود ندارد، از شاخص‌های آلودگی عبور کرده‌ایم، بنابراین در یک شهر صنعتی زندگی می‌کنیم که در زمستان و تابستان با مشکل مواجه است و باید به فکر چاره بود.

وی با تاکید بر اینکه از گسترش صنعت اصفهان که با رانت اتفاق می‌افتد، باید جلوگیری شود، افزود: گوشه و کنار شعار داده می‌شود که گسترش انجام نمی‌شود، اما کنار پالایشگاه این اقدام انجام می‌شود، لذا دولت‌مردان به‌ویژه رئیس‌جمهور منتخب باید راهکاری برای اصفهان ایجاد کنند تا جلوی توسعه این مراکز گرفته شود، چراکه توسعه صنعت به هر دلیلی در اصفهان کافی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل عمومی در کنترل آلودگی هوا گفت: در سیستم مدیریت شهری ما برای حل‌وفصل آلایندگی‌ها توجهی به حمل‌ونقل سالم نمی‌شود؛ به‌عنوان مثال برای مترو سرمایه‌گذاری می‌شود، اما هزینه‌بر و انرژی‌بر است، بنابراین بهترین کار این است که خودروهای برقی، اسکوترهای برقی و موتورهای شارژی وارد شود.

شریعتی با ابراز نگرانی از جمع‌آوری ایستگاه‌های دوچرخه در شهر اصفهان گفت: چند بار پیگیری کردم که اصلاً این دوچرخه‌ها کجا رفت؟ قول اسکوتر برقی، دوچرخه‌های برقی و شارژی و موتورهای برقی دادیم، اما هیچ کاری نکردیم؛ ما در حال عقب ماندن از کلان‌شهرهای دیگر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی باید تسهیلاتی همچون رایگان کردن بلیت اتوبوس چند روز در هفته انجام شود، همچنین کنار مدارس ایستگاه دوچرخه تعبیه شود تا دانش‌آموزان از دوچرخه استفاده کنند و از هزینه برای حمل‌ونقل عمومی و بسیاری از هزینه‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وجود ریزگردها در هوای شهر اصفهان گفت: جهت وزش باد در اصفهان از سمت شرق به غرب است، ریزگردها از کوره‌های آجرپزی سمت شرق به درون شهر منتقل می‌شود، تمام آجر کشور را اصفهان تولید می‌کند و تنها خاک آن به ما می‌رسد.

شریعتی تاکید کرد: قرار بود استانداری اصفهان این کارگاه‌های آلاینده را انتقال دهد، اما انجام نشد؛ به‌رغم اینکه گردنه زینل از تمام مکان‌ها مهم‌تر است و کنار گوش شهر و در بلندی قرار دارد، خاک‌های مرده شهر در این مکان تلنبار می‌شود، در حالی که باید به ۵۰ کیلومتری اصفهان منتقل و این خاک تبدیل به مواد دیگر شود.

وی با اشاره به خشکی زاینده‌رود تصریح کرد: ریزگردها از باتلاق گاوخونی و از سمت شرق به سمت اصفهان می‌آید که خشکی زاینده‌رود موجب این اتفاق شده است.

کد خبر 774057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    هر هفته نزدیک به پانصد تا ششصد تانکر عراقی از بوشهر سوخت بارگیری میکنند و معلوم نیست کجا میره.. اگر کسی قادر به پیگیری هست لطفا ....