به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، عباس حلواییزاده ظهر امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در جلسه شورای عالی سرمایهگذاری شهرداری قم که در ساختمان شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر مصوبه شورایعالی سرمایهگذاری شهرداری قم، معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم نظارت بر ساختوساز در پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) را به عهده گرفته است.
وی با اشاره به پیگیریها برای رفع معارضات تاسیساتی در این پروژه افزود: با توجه به بافت قدیمی شهر قم هر آنچه معارض تاسیساتی ممکن بود وجود داشته باشد در آن منطقه بود، همچنین نقشه مناسبی هم وجود نداشت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با تعامل با دستگاههای زیرساختی مثل شرکت برق، آب، گاز و آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) جابهجاییها اتفاق افتاد.
حلواییزاده با اشاره به تخریب یک فروشگاه در این محدوده ادامه داد: در چند مرحله بحثهای تخریب پارکینگ مطرح شد و در حال حاضر ۲۰ درصد عرصه که پارکینگ در جنب بلوار عمار یاسر است هنوز تخریب نشده است تا مردم استفاده کنند.
وی اضافه کرد: برای آغاز اجرای نقشه فاز دو سازه نیاز داریم این قسمت از پارکینگ نیز تخلیه شود و گودبرداری اتفاق بیفتد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: زمینی به مساحت حدود ۱۵۰ متر مربع بالای محوطه کارگاهی روی سقف تونل عمار یاسر به عنوان تجهیز کارگاه اصلی قرار داده شد، حدود ۴ هزار متر مربع روی لوپ تونل غدیر به عنوان محوطه تجهیز کارگاهی و عوامل کارگاهی تحویل داده شده است.
حلواییزاده با اشاره به طراحی پروژه توسط پیمانکار تاکید کرد: چند موضوع از ابتدا خیلی مهم بود اول اینکه متراژ زمین، کاربری و تعداد طبقات دچار تغییر نشود، بنابراین چهارطبقه منفی تجاری، همکف و یک نیمطبقه اول به قوت خود باقی است و متراژ زیربنا نیز حفظ شد.
وی ادامه داد: چند تغییر اساسی در این طرح وجود داشت، یکی بحث منفی و ترمینال بود که با طرح اولیه مغایرت داشت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به بررسی کارشناسان در این موضوع عنوان کرد: از لحاظ پدافندی به این جمع بندی رسیدند که انتقال ترمینال به نزدیک شبستان حضرت فاطمه زهرا (س) مناسب نیست و این فضا در قسمت دیگری از طرح شکل گرفت تا بستر بهتری برای استقرار دیگر کاربریها ایجاد شود و فضای پارکینگ گسترش پیدا کند.
حلواییزاده با اشاره به اینکه موضوع دیگر دسترسیها، ورودیها و خروجیهای بلوار عمار یاسر بود گفت: تاکید بر این بود که از سمت کمربند امام علی (ع) و جاده گرمسار بتوان یک دسترسی حداقلی به این فضا داشته باشیم، همچنین یک خروجی از پارکینگ بسط شرقی به سمت بلوار جعفر طیار (ع) مرتبط شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد پارکینگ در این پروژه به دو هزار عدد افزایش یافته است، اضافه کرد: در جلسات قرار بر این شد که مشاور ترافیکی به خدمت گرفته شود تا طراحی کلی این تونل غدیر با توجه به مطالعات اولیه مد نظر قرار گیرد و خروجیها مطرح شود.
نظر شما