اجرای مانور سنجش آمادگی مناطق شهرداری اصفهان برای گذر از پیک مصرف برق

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: هم‌زمان با جشن تولید ۱۰ درصدی برق مصرفی شهرداری این کلان‌شهر توسط انرژی‌های خورشیدی، مانور سنجش آمادگی مناطق برای گذر از پیک مصرف برق فردا (چهارشنبه) برگزار می‌شود.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای هم‌زمان مانور سنجش آمادگی مناطق شهرداری اصفهان برای گذر از پیک مصرف برق با جشن تولید ۱۰ درصدی برق مصرفی شهرداری این کلان‌شهر توسط انرژی‌های خورشیدی اظهار کرد: در مانور سنجش آمادگی مناطق برای گذر از پیک مصرف برق، مناطق پانزده‌گانه شهرداری کلان‌شهر اصفهان ملزم می‌شوند با حفظ سطح خدمات، مصرف انرژی را به حداقل برسانند، همچنین سازمان و منطقه‌ای که بتواند به کمترین مقدار مصرف انرژی برسد، رتبه نخست را به دست می‌آورد.

وی با بیان اینکه در مانور گذر از پیک مصرف برق دو اقدام انجام می‌شود، افزود: تمام مناطق و سازمان‌ها طی دو سال گذشته به تیزر ژنراتور مجهز شده‌اند و مصرف بهینه دارند، بنابراین در مانوری که سومین سال برگزاری آن است، برق هر سازمان و منطقه قطع، روی تیزر منتقل می‌شود، حالت دیگر این است که در مصرف تیزر، برق‌ها را به‌صورتی که نیاز ضروری است، بررسی می‌کنیم که کمترین حالت ممکن برای استفاده برق در هر منطقه چه میزان است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در کنار مانور، فردا _چهارشنبه سوم مرداد_ جشن تولید ۱۰ درصدی برق مصرفی شهرداری این کلان‌شهر توسط انرژی‌های خورشیدی را نیز برگزار می‌کنیم، ادامه داد: تا سال ۱۴۱۰ تمام برق مصرفی شهرداری باید از طریق انرژی خورشیدی تأمین شود؛ طبق برنامه باید تا سال ۱۴۰۲ به انرژی ۱۰ درصد می‌رسیدیم که این اقدام انجام شد و تا پایان سال جاری باید به ۲۰ درصد برسیم که در این راستا مناقصات انجام شده است و برنامه طبق روال پیش می‌رود تا به ظرفیت مورد نظر دست پیدا کنیم.

اگر ۱۰۰ درصد تولید برق از انرژی خورشید در شهرداری کامل شده بود، درآمد شهر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود

بقایی با بیان اینکه تا پایان شهریور سال جاری نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در آرامستان باغ رضوان نیز یک نیروگاه ۵۰۰ کیلوواتی افتتاح شد که اقدامی ارزنده بود.

وی با بیان اینکه تقریباً پشت‌بام تمام ساختمان شهرداری اصفهان مجهز به پنل‌های خورشیدی شده است، گفت: سال گذشته بیشتر اماکنی که در معرض عمومی قرار دارد، همچون پارکینگ‌ها و ترمینال‌ها مجهز شد تا نمود شهری بیشتر شود، همچنین نیروگاه‌های زیر ۲۰۰ کیلووات از نظر قرارداد شرکت توزیع بهینه بودند و در حال حاضر نیروگاه‌های بالای یک مگاوات می‌تواند قابلیت بورس داشته باشد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه از لحاظ درآمد هزینه‌ای، فروش برق مساوی با ۱۰ درصد برقی است که خرید می‌کنیم، افزود: در واقع در حال حاضر ۱۰ درصد برق به این معنا است که برای مصرف شهرداری هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم، برق را به مبلغ ۱,۷۵۰ تومان می‌فروشیم، اما ۱۷۵ تومان می‌خریم، در واقع هزینه‌ای برای برق شهرداری پرداخت نمی‌کنیم.

بقایی گفت: در حال حاضر اگر ۱۰۰ درصد تولید برق از انرژی خورشید در شهرداری کامل شده بود، درآمد شهر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 774041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.