طرح جمع‌آوری متکدیان در شهرکرد اجرا شد

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد در حقوق عامه گفت: طرح جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار تا پاک‌سازی و ساماندهی کامل معابر شهری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، یاسر کریم، صبح امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار از سطح معابر یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان در شهرکرد بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان در شهرکرد افزود: در این طرح ۴۰ نفر از افراد متکدی و کودکان کار از تقاطع‌های پرتردد شهر جمع‌آوری و برای تعیین تکلیف و ساماندهی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد در حقوق عامه بیان کرد: همچنین دو نفر از آن‌ها که اقدام به گماردن کودکان به تکدی‌گری کرده بودند، بازداشت و به زندان معرفی شدند.

کریمی خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار تا پاک‌سازی و ساماندهی کامل معابر شهری ادامه دارد.

تحویل متکدیان بی سرپناه به مرکز خدمات اجتماعی شهرداری شهرکرد

اکبر ایازی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد نیز در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضائی از سطح شهر جمع‌آوری شدند.

وی افزود: این متکدیان با توجه به اینکه به‌صورت گروهی و تیمی اقدام به تکدی‌گری در سطح شهر شهرکرد می‌کردند، شناسایی شدند.

ایازی اضافه کرد: تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و نهادهای مختلف از جمله دستگاه قضا و فراجا در ساماندهی و جمع‌آوری این افراد با صدور احکام و اجرای طرح مشارکت دارند.

وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری، متکدیان بر اساس نوع نیازشان به واحدهای مختلف ارجاع می‌شوند، یعنی اگر مشکل اقتصادی و اشتغال داشته باشند به بهزیستی و کمیته امداد ارجاع می‌شوند و اگر دچار بیماری باشند به دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و اگر هم بی‌پناه باشند مرکز خدمات اجتماعی شهرداری شهرکرد تا ساماندهی نهایی و پیدا شدن سرپناه به آن‌ها کمک می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: افراد آلوده به مواد مخدر به کمپ‌های اجباری و مراکز ترک اعتیاد و برخی متکدیان متناسب با استعداد و نیازشان به اداره کار و آموزش فنی و حرفه‌ای ارجاع شده‌اند.

ایازی ادامه داد: تکدی‌گری و مزاحمت متکدیان و گاهی کودکان کار در معابر، چهارراه‌ها و تقاطع‌های سطح شهر شهرکرد یکی از درخواست‌ها و شکایات مردمی بود که به سامانه ۱۳۷ اعلام می‌شد که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

کد خبر 774030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.