بازدید ۱۰ میلیون مسافر از اماکن گردشگری گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از ثبت ۱۰ میلیون بازدید از امکان گردشگری استان خبر داد و گفت: تا پایان تیر تقریباً ۵۳۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی استان اسکان گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، یاسر قندهاری، صبح امروز – دوشنبه یکم مرداد- در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بازدید از امکان گردشگری طبیعی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی در استان گلستان به ثبت رسیده است.

وی در رابطه با تعداد گردشگرانی که از اقامتگاه‌های بوم گردی استان گلستان استفاده کرده‌اند، افزود: تا پایان تیر تقریباً ۵۳۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی استان اسکان گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ضمن اشاره به مرمت ۳۷ پروژه میراث فرهنگی استان در دولت سیزدهم گفت: کار مرمت، ساماندهی و مطالعه روی ۳۷ پروژه میراث فرهنگی استان با اعتبار ۹۴ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی در دولت سیزدهم انجام شد.

وی همچنین از شناسایی بیش از هزار و ۵۰۰ اثر منقول، غیر منقول و طبیعی در گلستان خبر داد و گفت: ۸۴ اثر تاریخی استان شامل ۱۵ اثر ناملموس، هشت اثر طبیعی، ۱۰ اثر منقول و ۵۱ اثر غیرمنقول استان در دولت سیزدهم در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و حریم چهار اثر استان هم تصویب شد.

کد خبر 773940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.