شورای راهبری باید معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشد تا کابینه قوی معرفی کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اعضای شورای راهبری باید پاک‌دست باشند و تا بن دندان به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشند، چراکه اگر این شاخصه‌ها در اعضای این شورا ضعیف باشد، احتمال معرفی کابینه ضعیف وجود خواهد داشت.

رسول بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نخستین دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس دوازدهم، یکی از مهم‌ترین شئون انقلابی ماندن مجلس را توجه و عمل کردن به فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب دانست و اظهار کرد: ایشان در بیانات خود بر ضرورت پاسخگو بودن مجلس، تعامل سازنده مجلس و دولت جدید و شنیده شدن صدای واحد از همه ارکان کشور در مسائل مهم تاکید کردند که نمایندگان برای حفظ عنوان «مجلس انقلابی» باید این بیانات را سرلوحه خود قرار دهند.

وی افزود: حاکمیت اخلاق در بحث‌های بین مجلس، در نظر گرفتن الزامات قانون‌گذاری، نظارت مجلس بدون افراط و تفریط و به‌ویژه فعالیت مؤثر هیئت نظارت بر عملکرد نماینده‌ها از دیگر محورهای سخنان و مطالبات رهبر انقلاب بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی حضور مجلس در مسائل جهانی و سیاست خارجه را به فرموده رهبر انقلاب ضروری دانست و اضافه کرد: ایشان به نمایندگان توصیه کردند به کابینه‌ای رأی اعتماد دهند که وزرای آن افرادی مؤمن، کارآمد، امیدوار به آینده، صادق، پاک‌دست و تا بن دندان معتقد به نظام اسلامی باشند.

ضرورت ورود مجلس به مسئله غزه در بیانات رهبر انقلاب

وی یادآور شد: رهبر انقلاب بر ورود مجلس شورای اسلامی به مسائل سیاست خارجه تاکید کردند و با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی فرمودند که مصداق بارز فعالیت مجلس در مسائل خارجی و دیپلماسی بین‌المللی، مسئله غزه است و تاکید داشتند که غزه همچنان مسئله اول جهان اسلام است و مجلس نباید در این قضیه ساکت بماند.

بخشی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای راهبری توسط رئیس‌جمهور منتخب دولت چهاردهم ابراز کرد: برای آنکه شورای راهبری بتواند شاخصه‌های مد نظر رهبر انقلاب را در معرفی هیئت وزیران به رئیس‌جمهور منتخب و مجلس رعایت کند، باید در ابتدا خود مشهور به مصداق این عبارت‌ها باشد.

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای راهبری باید پاک‌دست باشند و تا بن دندان به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشند، چراکه اگر این شاخصه‌ها در اعضای این شورا ضعیف باشد، احتمال معرفی کابینه ضعیف وجود خواهد داشت که در این بین وظیفه مجلس شورای اسلامی است که با دقت بیشتر و البته در جهت تعامل با دولت به مسئله حساسیت نشان دهد.

کد خبر 773925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.