فعالیت ۲۰۳ گروه تعزیه‌خوان در چهارمحال‌ و بختیاری

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۲۰۳ گروه تعزیه‌خوان در چهارمحال‌وبختیاری فعالیت می‌کنند و شهرستان شهرکرد بیشترین گروه تعزیه‌خوان را دارد.

شهرام فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: ۲۰۳ گروه تعزیه‌خوان در استان وجود دارد که نسبت به سال گذشته هفت گروه تعزیه جدید در استان تأسیس شده است‌.

وی افزود: بیشترین گروه تعزیه در حال حاضر مربوط به شهرستان شهرکرد با ۲۸ گروه و شهرستان سامان با ۲۴ گروه تعزیه‌خوان است، همچنین کمترین گروه تعزیه مربوط به شهرستان لردگان با سه گروه است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: هر ساله شاهده افزایش گروه‌های تعزیه‌خوان در استان با جوانان و نوجوانان هستیم، که این موضوع نشان‌دهنده علاقه‌مندی به این نوع آئین است.

فرجی افزود: تاکنون ۱۶ سوگواری تعزیه در استان برگزار شده است که فراخوان سوگواره جدید در سال جاری داده شده است و پس از بازبینی‌ها ۱۰ گروه برگزیده، در دهه اول صفر سوگواری تعزیه استان را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ۱۲ نسخه از نسخ تعزیه توسط اساتید بازبینی شده و در اختیار گروه‌های تعزیه‌خوان استان قرار گرفته است.

فرجی گفت: تعزیه چهارمحال‌وبختیاری از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این استان جزو استان‌های غنی زمینه تعزیه است، به‌طوری که در دهه اول محرم تعزیه‌خوان‌های استان ما به استان‌های دیگر دعوت می‌شوند.

کد خبر 773907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.