رفع موانع مراودات تجاری، نوید رونق مرز را می‌دهد

در نشستی دو جانبه راهکارهای توسعه مبادلات تجاری مرز پرویزخان با حضور مدیران مرزی قصرشیرین و اقلیم کردستان عراق بررسی شد و دو طرف رفع موانع مراودات تجاری را نویددهنده رونق مرز دانستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، کاک عباس اسماعیل علی مدیر پایانه مرزی عراق امروز _ یکشنبه سی و یکم تیر _ در نشستی دوجانبه با حضور مدیران مرزی قصرشیرین و اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: امنیت لازمه تجارت و توسعه مبادلات اقتصادی است.

وی افزود: مرز پرویزخان از اهمیت خاصی برای مسؤولان اقلیم کردستان عراق برخوردار است؛ بنابراین باید تلاش کنیم با رفع موانع مراودات تجاری شاهد رونق بیشتر این مرز باشیم.

مدیر پایانه مرزی عراق تصریح کرد: رانندگان ما وقتی وارد مرز پرویزخان با مشکلاتی مواجه هستند لذا از مسؤولان قصرشیرین تقاضا داریم پیگیری لازم برای حل آنها داشته باشند.

امین حیدریان، مدیر پایانه مرزی پرویزخان نیز در این جلسه گفت: حجم مبادلات تجاری در مرز پرویزخان بسیار زیاد است ازاین‌رو شاهد وجود مشکلاتی هم هستیم.

وی گفت: مسئولان ما در مرز پرویزخان شبانه‌روز پای‌کار هستند و باوجوداینکه پرویزخان قطب ترانزیت کشور است تلاش می‌کنیم صادرات و ترانزیت با کم‌ترین مشکلی انجام شود.

مدیر پایانه مرزی پرویزخان اضافه کرد: ما برای مبارزه با قاچاق در این مرز تابع قوانین کشور هستیم و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

در ادامه رضا قربانی، مدیرکل گمرک پرویزخان نیز با تاکید بر اینکه هر مشکلی در حوزه گمرک باشد با تلاشی مضاعف آن را رفع می‌کنیم، ادامه داد: روزانه تشریفات گمرکی برای نزدیک به دو هزار کامیون صادراتی و ترانزیت در این مرز انجام می‌دهیم.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: مسائل و مشکلات این مرز همواره با تعامل مسؤولان دو کشور برطرف شده است.

بررسی مسائل و مشکلات رانندگان ایرانی و عراقی، قاچاق سوخت، ترانزیت سوخت و تخلیه و بارگیری کالا از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 773893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.