شورای شهر سنندج میزبان مجمع مشورتی روسای شوراهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: مجمع مشورتی رؤسای شوراهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها هفته جاری در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی شامگاه _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در صحن علنی شورای شهر سنندج که با محوریت هم اندیشی و افزایی در راستای هرچه باشکوه‌تر نحوه برگزاری مجمع مشورتی رؤسای مراکز استان‌ها و کلانشهرها به میزبانی شورای شهر سنندج اطهار کرد: مجمع مشورتی رؤسای شوراهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

وی برگزاری این مجمع را دارای دو دستاورد مهم دانست و افزود: یک دستاورد از دیدگاه درآمدزایی، گردشگری، عمران شهری و ساماندهی ترافیک مهم است و دستاورد دوم منشأ خیری برای جامعه شوراهای کشور خواهد بود.

رئیس شورای شهر سنندج از تشکیل چهار کمیسیون تخصصی در برگزاری این مجمع خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی به دبیری آقای سه‌رکوت نجفی، کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری به دبیری خانم آسو شعبانی، کمیسیون توسعه و عمران شهری به دبیری آقای کومار بابایی‌نژاد و کمیسیون حقوقی به دبیری آقای اقبال حیدریان با حضور اعضای شورای شهر در هر کدام از کمیسیون‌های مذکور تشکیل خواهد شد.

رضایی ادامه داد: در دو روز برگزاری این مجمع مشورتی در اختیار اساتید دانشگاه‌ها، صاحب‌نظران شخصیت‌های مراکز استانی و کشوری خواهیم بود که تمام سعی و تلاش ما بر این است که دستاوردهای خوبی برای شهر سنندج زیبا به ارمغان بیاورد.

فرهاد میمنت آبادی، دیگر عضو شورای شهر سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: مجمع مشورتی در واقع به عنوان خوراک دهنده به شورای عالی استان‌ها و کمیسیون کلانشهرهای دولت عمل می‌کند.

شورای شهر میزبان مجمع مشورتی روسای شوراهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها می‌شود

شیدا حیدریان، عضو دیگر شورای شهر سنندج هم خاطرنشان کرد: سنندج به عنوان بزرگترین شهر استان کردستان دارای بیشترین جمعیت حاشیه نشین در منطقه و حتی کشور است که نه تنها این درد درمان نشده است بلکه هر روز دامنه آن گسترده‌تر می‌شود که باید برای آن راه حل اندیشیده شود.

سیف‌الله رضایی از دیگر اعضای شورا نیز گریزی به برگزاری مجامع‌های دیگر زد و تصریح کرد: با وجود برگزاری مجمع‌های دیگر دستاوردهایی حاصل نشده که خواستار پیگیری نتایج مجمع‌های گذشته هستیم.

سالار علی‌ویسی، عضو دیگر شورا گفت: وزارت کشور شورا باور نیست؛ سنندج زادگاه آب ایران هفت درصد آب کشور از این استان تأمین می‌شود اما تکلیف فرونشست زمین چیست.

اسعد فریدی هم اضافه کرد: در مقایسه با شهرهای همجوار از نظر ازدحام جمعیت برابریم اما امتیازات کلانشهرها محرومیم که این مسئله باید پیگیری شود.

فرزاد زارعی، عضو دیگر شورای شهر سنندج نیز با اشاره به کم‌کاری‌های شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی استان‌ها بعد از مجلس شورای اسلامی دومین پارلمان کشور محسوب می‌شود و به عنوان تنها نهادی که می‌تواند به مجلس طرح ارائه دهد می‌تواند در پیشبرد اهداف جامعه شورایی کشور و به دست آوردن نقش پیش‌بینی شده در قانون اساسی برای شوراها نقش برجسته‌ای داشته باشد.

کد خبر 773869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.