شهرداری قزوین خانه‌های تاریخی و فرهنگی را احیا و مرمت کند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: خانه‌های تاریخی و فرهنگی شهر قزوین مانند خانه مظاهری و خانه امام‌جمعه شهیدی باید توسط شهرداری قزوین به سرعت مرمت شوند و اگر این کار تا امروز صورت نگرفته، نقطه ضعف ما محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی امشب -یکشنبه سی‌ویکم تیر- در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به لزوم نوسازی خانه‌های تاریخی و فرهنگی تحت تملک شهرداری قزوین اظهار کرد: خانه‌هایی مانند خانه مظاهری، خانه امام‌جمعه شهیدی، خانه شهیدچگینی و حمام بلور سرمایه شهر و مدیریت‌شهری به حساب می‌آیند که نباید رو به ویرانی رود.

وی افزود: به هر صورت خانه‌های تاریخی و فرهنگی شهر قزوین مانند خانه مظاهری و خانه امام‌جمعه شهیدی باید توسط شهرداری قزوین به سرعت مرمت شوند و اگر این کار تا امروز صورت نگرفته، نقطه ضعف مدیریت‌شهری و شورای شهر قزوین محسوب می‌شود و نباید همه مشکلات را گردن مدیریت‌شهری بیندازیم و ما هم به عنوان شورای شهر قزوین باید در این قصه مسئولیت خود را قبول کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین با بیان اینکه این خانه‌ها و بناهای تاریخی هم از نظر میراثی و هم از نظر سمعی و بصری سرمایه شهر محسوب می‌شوند، ادامه داد: در ضمن اگر این خانه‌ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند، نباید خالی بمانند و می‌بایست در آنها سکونت وجود داشته باشد و خانه فاقد سکونت خود به خود رو به ویرانی می‌رود.

فرمانی خطاب به رئیس سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین گفت: این ساختمان‌ها و خانه‌های فرهنگی چه به نهادهای غیردولتی واگذار شود و چه نشود، تکلیف مدیریت‌شهری قزوین حفظ، نگهداری و احیای این بناها است و واگذاری این ابنیه نافی مسئولیت مدیریت‌شهری قزوین در حفاظت و مرمت آنها نیست.

وی افزود: در ضمن سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین باید برای حل مشکل چاله ورودی مسجدالنبی قزوین که میعادگاه نماز جمعه شهر قزوین است، اقدام عملیاتی عاجلی صورت دهد.

کد خبر 773866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.