نماز، بنیان اعتقادی دانش آموزان را مستحکم می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: فریضه الهی نماز و تلاش برای اشاعه آن در مدارس امری واجب و مسئولیتی سنگین اما پرخیر و برکت است که بر دوش ماست و تمام تلاش ما این است هم‌پای آموزش، امور پرورشی و تربیتی را در مدارس در اولویت قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی مطهری امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در جلسه هماهنگی و اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز کشور که با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌غربی برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز در تعالی معنوی انسان اظهار کرد: انسان برای رسیدن به کمال باید به دنبال مسیر الی الله باشد و نماز آسان‌ترین و زیباترین راه رسیدن به معرفت الهی است.

وی افزود: نباید تنها به موضوع آموزش در مدارس اکتفا کنیم و اگر اعتقاد داریم که مدرسه، بستر انسان‌سازی و مکان مطمئنی برای آماده کردن دانش‌آموزان برای زندگی آینده است، باید در حوزه تربیتی و پرورشی نیز به جد ورود کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: بنیان اعتقادی دانش‌آموزان با نماز مستحکم می‌شود و این آمادگی را داریم همکاری‌های لازم را با ستاد اقامه نماز در قالب تفاهم نامه‌های مشترک انجام دهیم تا با آماده کردن زیرساخت‌های اعتقادی و بنیانی جامعه، زمینه را برای ظهور امام زمان آماده کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر ستاد اقامه نماز استان، هماهنگی‌های لازم را برای اشاعه فرهنگ نماز در مدارس بین دانش آموزان، اجرای تفاهم‌نامه میان بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز کشور و برگزاری دوره‌های تربیت مربی نماز انجام دادند.

کد خبر 773789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.