صدور سند تک برگی برای ۶۴ درصد از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از صدور سند تک برگی برای ۶۴ درصد از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مدیریت امور اراضی استان، خسرو شهبازی اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۸۲۶ هزار و ۳۲۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای ۵۳۵ هزار و ۴۱۷ هکتار معادل ۶۴ درصد اراضی کشاورزی اسناد تک برگی صادر شده است.

وی با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی پیش نیاز تثبیت مالکیت مردم بر اراضی و صدور اسناد اراضی کشاورزی است، افزود: رفع تداخلات در بیش از ۷۸ درصد اراضی کشاورزی در سطح استان به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را سنددار کردن اراضی کشاورزی دانست و گفت: لازمه سنددار کردن اراضی کشاورزی، رفع تداخلات بین اراضی مردم با مردم و مردم با دولت و حل و فصل منازعات است.

شهبازی خاطر نشان کرد: در این راستا تمام همکاران در ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و کشاورزان عزیز در جهت نیل به هدف هویت دار کردن اراضی کشاورزی استان مشارکت کردند که از آنان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی تصریح کرد: طبق تکلیف قانونی، باید با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص اقدام و پس از رفع موانع اختلافی نسبت به اصلاح سند و مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی اقدام شود که استان ما از جمله استان‌های موفق در این خصوص بوده است.

شهبازی تاکید کرد: در این راستا مدیریت امور اراضی استان از زمان راه‌اندازی سامانه حد نگاری اراضی کشاورزی (سحاک) نسبت به تأیید ۴۸ هزار و ۷۱۶ پرونده تثبیت مالکیت اقدام و مراتب جهت ادامه روند صدور اسناد به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارجاع شده است.

کد خبر 773786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.