صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان رضوی

اداره هواشناسی استان خراسان رضوی، امروز با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار هواشناسی زرد را برای استان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، اداره هواشناسی استان، امروز_یکشنبه سی‌ویکم تیر_با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار هواشناسی زرد را برای استان اعلام کرد.

در این متن هشدار آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر فردا دوشنبه، یکم مرداد به‌تدریج با نفوذ جریانات ناپایدار جوی باید شاهد افزایش شدت وزش باد و افزایش ابرناکی در سطح استان خراسان رضوی باشیم.

پیش‌بینی می‌شود که بر این اساس بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید در نیمه شمالی و غربی استان رخ دهد، این وضعیت به‌طور متناوب تا پایان هفته در استان ماندگار است که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال ایجاد روانآب و آب‌گرفتگی در نواحی مذکور وجود دارد.

در ادامه این اطلاعیه با توصیف سامانه و اثر مخاطره آمده است: عبور امواج ناپایدار تراز میانی، جو افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در نیمه شمالی و غربی استان با احتمال ایجاد روانآب و آب‌گرفتگی و تغییر در گرادیان فشار هوا افزایش شدت وزش باد در برخی از نقاط به‌ویژه نواحی بادخیز استان همراه با گردوخاک کاهش کیفیت هوا و میدان دید و احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه‌های توصیه‌هایی هم برای شهروندان از جمله تردد نداشتن و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت تابلوها و بنرهای تبلیغاتی همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی به‌ویژه در نواحی بادخیز استان شده است.

کد خبر 773776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توسلی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    2 0
    تابستان و باران و سیل تعجبه
  • هادی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    خدا بخیر کنه سیل.....
  • سجاد IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    واقعا باید تشکر کرد از سازمان همیشه فعال هواشناسی استان خراسان رضوی دمتون گرم خدا قوت🙏🙏🙏🙏