غرق شدن ۱۱۸ نفر در آب‌های مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از غرق شدن ۱۱۸ نفر در آب‌های این استان اعم از دریا، رودخانه، استخر و کانال در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی عباسی، بعدازظهر امروز_یکشنبه سی‌ویکم تیر _ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه براساس آمار دریافتی در سال گذشته ۱۱۸ نفر در آب‌های مازندران غرق شدند، اظهار کرد: از این موارد ۱۰۵ نفر مرد و مابقی زن بودند که ۸۱ نفر در دریا، ۱۸ نفر در رودخانه، ۱۱ نفر در استخر شنا، سه نفر هم در دریاچه مصنوعی، سد و پنج نفر کانال غرق شدند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه‌ها، استخر افزود: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است، چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد.

عباسی با بیان اینکه همچنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق‌شدگی را افزایش می‌دهد، افزود: بررسی دمای آب نیز ضروری است، به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده‌اید از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است.

وی با اشاره به اینکه به تدریج وارد آب شوید یا ابتدا گردنتان، بعد شکم و قفسه سینه را خیس کنید، تصریح کرد: به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید همچنین در آب و موقع شنا شوخی‌های خطرناک نکنید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: پس از مصرف داروهایی که موجب خواب‌آلودگی یا شل شدن عضلات می‌شوند، شنا نکنید و به هیچ‌وجه تشت‌های آب و لگن‌ها و یا حوضچه‌های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

کد خبر 773762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.