شهرداری‌های استان کرمانشاه اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی اربعین جذب کنند

استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری‌ها باید به سرعت برنامه‌های خود را عملیاتی کنند، زیرا تخصیص این میزان اعتبار بستگی به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها دارد و شهرداری‌ها باید تمام تلاش خود را برای جذب به موقع این اعتبار به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی ظهر امروز _ یکشنبه سی و یکم تیر _ در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات مؤثر و گسترده برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی و توسعه زیرساخت‌ها در مرز بین المللی خسروی، اظهار کرد: این اقدامات و برنامه‌ها نسبت به سال گذشته نه تنها کمتر نخواهد شد بلکه تلاش می‌کنیم که بیشتر شود و خدمات‌رسانی بیشتر و گسترده‌تری به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه شود و تا زمانی که در مسئولیت هستیم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها و ادارات وظیفه دارند که برنامه‌های خود را در خصوص توسعه زیرساخت‌ها در مرز خسروی با انگیزه و مستمر دنبال و پیگیری کنند تا هیچ برنامه‌ای معطل باقی نماند، زیرا از کوچک‌ترین بی نظمی در برنامه‌ها گذشت نخواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چندین وقفه در اجرای برنامه‌های مربوط به اربعین در امسال از جمله برگزاری چندین انتخابات و شهادت حضرت آیت الله رئیسی، ادامه داد: باید با جدیت و تلاش مضاعف این وقف‌ها را جبران کنیم و تلاش کنیم که خدمات بیشتری نسبت به سال گذشته برای آن‌ها فراهم شود و این مهم نیازمند انگیزه و تلاش بیشتر همه مدیران استان است.

صحرایی از سازمان پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان خواست که به بحث نظافت نمازخانه‌های بین راهی، پایانه‌ها و ساماندهی پارکینگ‌ها با جدیت توجه و هرگونه مشکل در این مسیر را با قاطعیت رفع کند.

وی بر توجه و تلاش بیشتر در تسریع در نظافت شهری خسروی و مسائل بهداشتی آن تا هفته آینده تاکید کرد و ادامه داد: از مسئولان ذی‌ربط و فرمانداری‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درخواست می‌شود نسبت به ساماندهی و ایجاد برنامه‌ای منظم برای خودروهای کرایه و اتوبوس‌ها و خودروهای مستقر در پارکینگ‌ها در مسیر زائران به مرز، هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد زائر از مرز خسروی را داشته باشیم؛ بنابراین اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه ضروری است.

صحرایی با اشاره به ابلاغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری استان در بحث اربعین، تاکید کرد: شهرداری‌ها باید به سرعت برنامه‌های خود را شروع و عملیاتی کنند، زیرا تخصیص این میزان اعتبار بستگی به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها دارد و شهرداری‌ها باید تمام جدیت خود را برای استفاده به موقع از این اعتبار به کار گیرند.

وی اضافه کرد: اعتبار لازم برای اجرای تقاطع غیرهمسطح در میدان آزادگان شهر کرمانشاه که در ورودی مسیر مرز خسروی قرار دارد به شهرداری کرمانشاه تخصیص یافته است که این طرح هم باید سریع شروع شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مصوبات این جلسه به منزله انجام و شروع کار است و نیاز به ابلاغ جدید ندارد، اظهار کرد: دستگاه‌های مسئول باید نسبت به راه‌اندازی بازارچه‌های مختلف اقتصادی در مرز اقدام کنند و اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه ضروری است.

صحرایی با بیان اینکه برای هماهنگی و دقت بیشتر در کارها جلسه بعد ستاد در مرز خسروی برگزار می‌شود از دستگاه‌ها خواست نسبت به ارائه گزارش عملکرد خود به دفتر بازرسی استانداری اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، استاندار کرمانشاه از رسانه‌ها به ویژه صداوسیما خواست بیش از پیش به نقش و جایگاه مهم مرز بین‌المللی خسروی در تردد زائران به عتبات عالیات و اربعین حسینی توجه کنند و بحث رضایت‌مندی زائرین در سال گذشته را در تردد از مرز بین المللی خسروی در برنامه‌های خود با تشریح اقدامات و تهیه بسته‌ها و محتواهای خبری مختلف مورد توجه و تبیین قرار دهند.

کد خبر 773753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا اقبال IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    جناب آقای شهردار محترم. سلام علیکم. خواهشمند است ضمن موافقت دستور بفرمایید نسبت به آسفالت و جدول گذاری برای کوچه ۱۱۱ در شش بهمن اقدام عاجل انجام شود. از دستور مساعد و تسریعی که در این مورد صادر خواهند فرمود بسیار سپاسگزارم.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    لطف کنید کوچه ها وخیا با نهای شهرکر ما نشاه هم اسفالت کنید مخصو صا ابا دانی مسکن و کار مندان که تما م اسفا لتش از بین رفته چرا انقدر معولین نسبت به این سهر بی تفا وت هستن ومسعولیت پذیر نیستند
  • علی IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    باسلام خدمت شما جناب آقای مهندس نوروزی خواهشاً قبل از اینکه نسبت به آسفالت خیابانها و کوچه ها اقدام کنید با ادارات گازوآب و مخابرات و...اتمام حجت کنید چون همین که کار آسفالت یک معبر به اتمام میرسه مسئولین محترم وکارآمد به یاد می آورند که باید کانال حفر نموده و خدمات رسانی نمایند وباز خیابانها را تخریب کنند ضمنا در اجرای نصب سرعت گیر هم مقداری با تعمق وفکر اقدام شود باتشکر
  • علی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    باسلام می خواستم سوالی از مسئولین محترم در رابطه با وسعت برخی از میدان های شهر داشته باشم مانند میدان آزادگان وفردوسی که تبدیل به پارک شدند وعملا وسعت آنها باعث شده که ترافیک در این میادین بوجود بیاد فارغ از خطراتی که برای افراد و خانواده‌ها داره که برای وارد شدن به این میادین باید از خیابان گذشته ووارد آن شوند چه توجیحی داره که این میادین به محل تجمع تبدیل بشه اگر از حجم این میدان‌ها کم بشه از ترافیک کاسته خواهد شد با تشکر
  • علی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    باسلام جناب استاندار به نظر شما کلان شهری بنام کرمانشاه آیا نیاز به حتی یک شهر بازی ومکان تفریحی نداره . متاسفانه اماکن توریست مانند طاقبستان ، بیستون ، سراب نیلوفر و...تبدیل به مکانی برای افراد مجرد و افراد خاصی شده که هیچگونه تعهداخلاقی واجتماعی و...ندارند وخانواده ها متاسفانه نمی توانند بدلیل نداشتن امنیت به این مناطق بروند مکانی مانند سراب نیلوفر که یک جاذبه توریستی وطبیعی زیباست شده محل جولان سگ ها و...وچمن آن کاملا از بین رفته و هیچگونه نظارتی بر این مکان وسایر اماکن وجود ندارد در صورت امکان رسیدگی نمایید باتشکر
  • علی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    باسلام جهت کاهش بار ترافیکی میدان شهدا پیشنهاد داشتم در صورت امکان وداشتن اعتبار می توان مقداری از فضای روگذر را مسدود نمود ومسیر گذر از میدان بار به سمت آریا شهر وشهرک های این منطقه را پوشش داد و از ترافیک آن کم کرد
  • کرمانشاهی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    0 0
    کاربران عزیز که همگی از وضعیت آسفالت و جدول و دیگر خواسته های بحق نوشتند همگی درست ولی همین شهرداریهای مناطق۸گانه متاسفانه مدت زیاد است برای جمع آوری زباله اقدام نمکنند که اگر به این روال ادامه پیدا کند مطمعنا کلانشهر کرمانشاه از زباله پر میشود. لطفا جناب آقای استاندار محترم و جناب مهندس نوروزی عزیز ترتیبی اتخاذ فرمایید تا حداقل نسبت به جمع آوری زباله های سطح شهر تعجیل شود با تشکر