رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات توان‌بخشی در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات توان‌بخشی بهزیستی این استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با وجود افزایش ۹۰۰۰ نفری جمعیت معلولان امروز هیچ معلولی که پشت نوبت دریافت ویلچر باشد، نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی دهباشی‌پور عصر امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در نشست خبری با اهالی رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگی که در دولت سیزدهم حل شد، موضوع سهمیه استخدام ۳ درصدی جامعه معلولان بود که با پیگیری‌های اداره‌کل بهزیستی قزوین و جابه‌جایی ۳ معاون وزیر همه ظرفیت‌های استخدامی معلولان از اول انقلاب تاکنون زنده شد.

وی افزود: در نهایت با همکاری معاونت سازمان اداری و استخدامی کشور مشکل دور زدن سهمیه استخدامی معلولان توسط دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی برطرف شد و ظرفیت استخدام و به‌کارگیری ۴ هزار و ۴۳ نفر از معلولان در بدنه دولت ایجاد شد که سهم استان قزوین به‌کارگیری و استخدام ۹۱ نفر معلول بود.

احیای سهمیه استخدام معلولان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه سهمیه استخدام معلولان در دولت سیزدهم احیا شد، خاطرنشان کرد: در واقع برای نخستین‌بار بعد از انقلاب در ۱۷ خردادماه امسال آزمون استخدامی ویژه معلولان برگزار شد که هیچ فرد غیرمعلولی در آن شرکت نکرد و این برای خود معلولان هم جای تعجب داشت.

دهباشی‌پور جمعیت هدف بهزیستی در استان قزوین را ۳۶ هزار و ۳۱۸ نفر عنوان و اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ هزار نفر را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند و در ضمن ۵۰۰ نفر افراد دارای ضایعه نخاعی و ۳۱۸ نفر کودک امدادبگیر داریم.

وی افزایش چهار برابری حق پرستاری خانواده‌محور برای معلولان را از اقدامات دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: در استان قزوین امروز ۲ هزار و ۵۳۵ نفر این حق پرستاری خانواده‌محور را دریافت می‌کنند و در ضمن جمعیت معلولانی که از بهزیستی تجهیزات توان‌بخشی گرفتند از ۱۹۰۰ نفر در دولت قبل به ۳۵۰۰ نفر در حال حاضر رسیده است.

رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات توان‌بخشی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از رشد ۲۰۰ درصدی بودجه و اعتبارات توان‌بخشی بهزیستی استان قزوین در دولت سیزدهم خبر داد و تاکید کرد: با وجود اینکه جمعیت معلولان ما از ۲۱ هزار به ۳۰ هزار نفر رسیده، امروز هیج معلولی که پشت نوبت دریافت ویلچر مانده باشد، نداریم.

دهباشی‌پور با اشاره به افزایش ۱۰ برابری امداد ماهیانه بهزیستی در دولت سیزدهم، اضافه کرد: مستمری امداد ماهیانه از ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر معلول در دولت قبل به ۲.۵ میلیون تومان در حال حاضر رسیده است که رشد ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در ضمن تعرفه نگهداری معلولان در مراکز نگهداری بخش خصوصی امروز حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان در ماه است که حدود ۵.۵ میلیون تومان آن را دولت تأمین می‌کند که نشان‌دهنده پرشدن بخش زیادی از شکاف طبقاتی در این حوزه است. در ضمن امروز سالی ۲۷۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان بهزیستی در استان قزوین پرداخت می‌کنیم.

تذکر به استاندار قزوین برای وضعیت مناسب‌سازی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا درباره عملکرد مناسب‌سازی استان قزوین برای افراد معلول در دولت سیزدهم، تصریح کرد: در دولت سیزدهم برای نخستین‌بار سال گذشته وزیر کشور به استاندار قزوین برای پایین بودن نمره مناسب‌سازی تذکر داد.

دهباشی‌پور اضافه کرد: علت گرفتن این تذکر هم این بود که اخطارهایی که درباره عدم مناسب‌سازی محیط دستگاه‌های دولتی برای معلولان دادیم، جدی گرفته نشد و در نهایت استان قزوین در ارزیابی نمره مناسبی نگرفت.

وی تکمیل ساختمان اداره‌کل بهزیستی با جذب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی مصوب سفر شهید رئیسی را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: در ضمن ۱۲ میلیارد تومان هم برای تکمیل مرکز جامع توان‌بخشی اختصاص یافته که به محض جذب این اعتبار ۱۲ میلیارد تومان هم اعتبار ملی می‌گیریم که منجر به تکمیل کامل بنا می‌شود.

کاهش ۲۰ درصدی جمعیت معتادان متجاهر

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه ساخت مرکز جامع توان‌بخشی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای تجهیز این مرکز که همه خدمات توان‌بخشی موجود را ارائه می‌دهد، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

دهباشی‌پور با اشاره به راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ استان قزوین (ویژه ساماندهی معتادان متجاهر) بعد از ۱۲ سال انتظار اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر را در سطح استان قزوین جمع‌آوری و ساماندهی کردیم.

وی ادامه داد: در ضمن با استفاده از ظرفیت مهارت‌آموزی در مراکز ترک اعتیاد ۴۱۱ نفر معتاد بهبودیافته از ابتدای سال قبل تا امروز شاغل شدند و در سال ۱۴۰۳ برای نخستین‌بار جمعیت معتادان متجاهر گردآوری‌شده در استان قزوین ۲۰ درصد کاهش یافت.

کد خبر 773710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.