رویکرد فدراسیون دوومیدانی تمرکززدایی و برگزاری مسابقات در استان‌ها است

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: رویکرد این فدراسیون در برگزاری مسابقات در سایر استان‌ها بر تمرکززدایی متمرکز است و معتقد هستیم که این راهکار موجب پیشرفت ورزش دوومیدانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، احسان حدادی امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در دیدار با استاندار کردستان اظهار کرد: دوومیدانی رشته اول المپیک است و ارزش بسیار زیادی بین جامعه ورزشی در جهان دارد.

وی افزود: با وجود کمبود بودجه، با انگیزه بالا برای کمک به ورزش دوومیدانی آمده‌ام، چرا که استعدادهای بسیار خوبی در کشور و استان کردستان داریم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با بیان اینکه ورزش تنها ابزار برای بالا بردن پرچم کشورمان در مجامع بین المللی است، ادامه داد: همه وظیفه داریم به ورزشکاران این رشته پرطرفدار کمک کنیم.

حدادی بر لزوم حمایت استانداری، شهرداری و فرمانداری‌ها از ورزش دوومیدانی استان تاکید کرد و ادامه داد: هر کشوری دوومیدانی قوی دارد، در بقیه رشته‌های ورزشی هم قوی است.

وی تصریح کرد: کردستان و کُردها ظرفیت بالایی در ورزش دوومیدانی دارند و هر چه مسابقات بیشتری در این استان برگزار شود، شاهد پیشرفت بیشتر این رشته خواهیم بود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی اضافه کرد: رویکرد ما تمرکززدایی و برگزاری مسابقات و اردوها در استان‌ها و شهرستان‌ها است و این مهم مورد توجه فدراسیون است و معتقدیم که با این رویکرد می‌توانیم پیشرفت کنیم.

برگزاری جشنواره‌های ورزشی زمینه‌ساز پیشرفت و برقراری امنیت پایدار است

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز در این دیدار با اشاره به استعدادهای ورزشی در کردستان، تصریح کرد: معتقد هستیم برگزاری اردوها و جشنواره‌های ورزشی بیشتر، انگاره‌های اشتباه نسبت به استان را اصلاح می‌کند و این مهم با جهش ۲۰ برابری آمار مسافران و گردشگران طی دو سه سال اخیر، در استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: هدف ما از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، رونق اقتصادی و امنیت پایدار بوده که به نتیجه نیز رسیده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه اکنون از نقطه صفر مرزی تا هر جای دیگر استان امنیت وجود دارد، گفت: با وجود تمرکز دشمن روی استان در اتفاقات سال ۱۴۰۱، کردستان به دلیل آگاهی مردم و نیروهای امنیتی، کمترین آسیب را نسبت به دیگر استان‌ها دید.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: پاییز سال گذشته در سالگرد همان اتفاقات، مردم استان استقبال بی سابقه‌ای از رئیس‌جمهور شهید داشتند و این نشان از نگاه قدرشناسانه مردم دارد.

وی در خصوص وضعیت ورزش استان، عنوان کرد: استعدادهای بسیار خوبی در ورزش به ویژه رشته دوومیدانی در سطح ملی و بین‌المللی داریم که باید از آن‌ها حمایت کنیم.

کد خبر 773703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.