بلوار رضوان یا گردنه زینل منشأ تمام آلودگی ریزگردی اصفهان است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بلوار رضوان یا گردنه زینل در نخاله‌های ساختمانی به‌ویژه در چند وقت اخیر که گردباد و ریزگرد بوده، منشأ تمام آلودگی ریزگردی اصفهان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در صدوچهل‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: در چند مرحله تذکر دادم، خبرهایی که در نطق‌ها انجام می‌شود، سانسور می‌شود، هفته پیش من نطق داشتم، فایل صوتی نیز وجود دارد و مشاهده کردم که کامل نوشته نمی‌شود؛ موضوع را به مسئول روابط‌عمومی اعلام کردم، نمی‌دانم این موضوع منحصر به من است؟ واقعیت چیست؟ علت را نمی‌دانم، اما آن را پیگیری می‌کنم.

وی افزود: استدعای عاجزانه دارم، چندین نفر در بحث سلامت و زیرمجموعه فرهنگی سال‌های گذشته جذب شدند، همه آن‌ها فوق لیسانس و دکترا دارند، به‌عنوان مثال دکترای شهرسازی دارد، اما کار فرهنگی می‌کند که کار تخصصی‌اش نیست؛ درخواست ما این است که برای تبدیل این افراد و جذب این نیروها در شاخه‌ها اقدام شود؛ پیگیری صورت گرفته و کمیته و شورای راهبردی نیز پیگیر بوده‌اند، ضمن تشکر بابت این پیگیری، درخواست داریم که وضعیت این نیروها مشخص شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بلوار رضوان یا گردنه زینل در نخاله‌های ساختمانی به‌ویژه در چند وقت اخیر که گردباد و ریزگرد بوده و منشأ تمام آلودگی ریزگردی اصفهان شده است؛ باید فکری شود که بیرون ببریم؛ در حال حاضر تمام خاک‌ها تلنبار می‌شود و وزش باد نیز از شرق به غرب است، روی بلندی نیز است و خواهش می‌کنم سیاست‌گذاری کلی روی این قضیه در آینده داشته باشیم.

شریعتی در بحث سگ‌های ولگرد گفت: در این باره پشت‌پرده موضوع دیگری است و در یکی دو ماه اخیر مشکل بیشتر شده است؛ اگر بررسی کنیم می‌بینیم مسائلی است که اگر خواستند شفاف اعلام می‌کنم، زیرا پیگیری کردم، می‌آیند و شهرستان‌های دیگر را هم وادار کردند که بیایند، به علت‌های خاص خودش، که البته جایش نیست، اما شاید در کمیسیون خدمات شهری علتش را با سند اعلام می‌کنم.

شریعتی با اشاره موضوع حمل‌ونقل گفت: ایستگاه‌های دوچرخه جمع‌آوری و چرخ‌ها معدوم شد، اما خبری نشد، حتی چند بار پیگیری کردم که اصلاً این دوچرخه‌ها کجا رفت؟ قول اسکوتر برقی، دوچرخه‌های برقی و شارژی و موتورهای برقی دادیم، اما هیچ کاری نکردیم؛ ما در حال عقب ماندن از کلان‌شهرهای دیگر هستیم و به‌عنوان مثال در شهرهایی همچون مکه و مدینه دیدم که بدون هیچ آلایندگی استفاده می‌شود

وی تصریح کرد: قرار بود شرکت‌ها بیایند و قرارداد ببندیم و کار را انجام دهیم؛ به‌تازگی خبردار شدم که دوچرخه‌های داخل شورا را نیز بردند، نمی‌دانیم چه هدف و نیتی پشت قضیه است، تنها امیدواریم خیر باشد.

کد خبر 773690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.