سم‌پاشی و شست‌وشوی ۱۲۲ هزار درخت و درختچه در باغ رضوان

معاون اجرایی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات سمپاشی و شست‌وشوی ۱۲۲ هزار اصله درخت و درختچه در باغ رضوان به‌منظور مبارزه با آفات و بیماری‌ها و رفع آثار گرد و غبار انجام شده است، گفت: در این عملیات بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر محلول استفاده شده است.

سیدابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری همزمان با سایر مناطق شهرداری اصفهان و طبق برنامه‌ریزی اعلامی و دستورالعمل‌های مدون، به‌منظور مبارزه با آفات و بیماری‌ها و رفع آثار گرد و غبار، سم‌پاشی و شست‌وشوی درختان باغ رضوان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این عملیات بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر محلول استفاده شد که ۸۰ درصد سموم استفاده شده از نوع گیاهی است.

معاون اجرایی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: شست‌وشوی درختان با استفاده از موادی همچون صابون پتاسیم و ژل شست‌وشو، علاوه‌بر کاهش مصرف سموم، نقش بسزایی در کنترل آفات و افزایش فتوسنتز و شادابی درختان دارد.

حسینی گفت: با توجه به وزش بادهای موسمی و نقش مؤثر فضای سبز آرامستان در جلوگیری از گسیل گرد و غبار به سمت شهر اصفهان و به‌منظور حفظ طراوت ۱۶۰ هکتار فضای سبز موجود، شست‌وشوی درختان از آثار آلاینده‌ها به‌صورت مستمر در این مکان در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون عملیات سم‌پاشی و شست‌وشوی ۱۲۲ هزار اصله درخت و درختچه در آرامستان باغ رضوان انجام شده است.

کد خبر 773688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.