صادرات ۲۳ تنی گوشت مرغ لرستان به عراق

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای نخستین‌بار صادرات گوشت مرغ استان به میزان ۲۳ تن به عراق صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، صادق اسداللهی، امروز_ یکشنبه سی‌ویکم تیر - در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در لرستان اظهار کرد: ۲۳ تن گوشت مرغ برای نخستین‌بار در تاریخ این استان به کشور عراق صادر شده‌است.

وی با بیان ضرورت جلوگیری از کاهش قیمت مرغ در لرستان افزود: روند صادرات مرغ به عراق ادامه دارد و حدود ۲۵ تن گوشت مرغ دیگر را نیز صادر می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به توسعه ظرفیت تولید مرغ در این استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر ۱۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی مرغ انجام شده‌است.

اسداللهی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: حدود ۳۵ هزار تن گوشت مرغ از میزان جوجه‌ریزی در استان تولید شده‌است.

وی با اشاره به تأمین نهاده‌های دامی در لرستان بیان کرد: حدود ۲۱ هزار تن تولید مرغ نیاز این استان و ۱۵ هزار تن نیز مازاد بر نیاز مصرف در چهار ماه نخست سال‌جاری بوده‌است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام وجود پنج واحد مرغ مادر با ظرفیت ۳۰۰ هزار قطعه در این استان افزود: وضعیت بازار مرغ در لرستان پایدار است و این واحدها ۴۵ میلیون تخم‌مرغ را تأمین می‌کند.

اسداللهی اظهار کرد: تولید تخم‌مرغ در لرستان در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰ هزار تن در سال بود، امّا این رقم در سال گذشته به ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن رسید و تولید ۱۸ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان سال‌جاری را در دستور کار داریم.

کد خبر 773680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.