رهاسازی سگ‌های ولگرد شهرهای اطراف در باغ رضوان و شهر اصفهان؛ با خاطیان برخورد شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خبردار شدیم که بعضی شهرهای اطراف اصفهان سگ‌های ولگرد را آورده و نزدیک باغ رضوان یا جاهای دیگر شهر رها می‌کنند که این مسئله باید از طریق فرمانداری و مسئولان مربوطه پیگیری و با افرادی که چنین حرکتی انجام می‌دهند، برخورد جدی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در نطق میان دستور صدوچهل‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در روزهایی که گذشت، رئیس‌جمهور انتخاب شد و رئیس‌جمهور منتخب در حال حاضر مراحل مقدماتی کار خود را برای قبول مسئولیت برای چهار سال پر مسئولیت دنبال می‌کند. به‌یقین همه منتظر هستند که در روزهای آتی اعم از مراسم تحلیف و مراسم دیگر پیش‌رو به‌ویژه معرفی کابینه، ببینند نخستین اقدامات به‌صورت رسمی چگونه رقم خواهد خورد، اما ما برادرانه و دوستانه توصیه‌ای خدمت ایشان خواهیم داشت.

وی افزود: رئیس‌جمهور منتخب باید بداند موفقیتشان بدون شک در پیروی و همراهی صادقانه با رهبری است؛ اگر این اتفاق بیفتد که خود ایشان نیز همین قول را داده است، به‌یقین روزهای خوبی در پیش‌روی کشور خواهد بود؛ ایشان هم این مطلب را بداند که هیچ کس حامی واقعی و دلسوزتر برای ایشان و مردم و کشور غیر از رهبری نیست و این شاهد کلید موفقیت هر رئیس‌جمهوری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای موفقیت آقای پزشکیان از خداوند متعال تقاضا داریم که امیدواریم تمام اسباب و وسایل به شکلی فراهم شود و اراده خداوند به گونه‌ای تعلق گیرد که نتیجه آن برای کشور خوب باشد.

قربانی با اشاره به مشکلات حوزه حمل‌ونقل گفت: مشکل ما در بحث حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در موضوع اتوبوسرانی کمبود اتوبوس است؛ از ابتدای این دوره هم همین مطلب وجود داشته است و مشکلات به سال‌های قبل‌تر بازمی‌گردد، البته تاکنون ۱۸۵ دستگاه اتوبوس از طریق وزارت کشور خریداری شده و پول آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدت مدیدی از این خرید گذشته است، ۴۰ دستگاه اتوبوس را تحویل داده‌اند و ۱۴۵ دستگاه دیگر را تحویل نداده‌اند و به‌رغم اینکه پول آن را کامل دریافت کردند، اما دو سال است ما را معطل خود نگه داشته‌اند، تصریح کرد: طبیعی است وقتی منابع خود را برای این کار می‌گذاریم، انتظار این است که بتوانیم آن را سریع در اختیار بگیریم و برای خدمت‌دهی به مردم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در حال حاضر وزارت کشور ابلاغ کرده که چون نمی‌توانیم این تعهد را انجام بدهیم، همه یا بخشی از آن را به‌صورت مینی‌بوس یا میدل‌باس استفاده کنید، اما واقعیت امر این است که وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتاد، بی‌اعتمادی ایجاد می‌شود و نتیجه این می‌شود که اقدامات دیگر به‌دنبال داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر وزارت کشور متولی اصلی بحث شهرداری‌ها است و باید در این ارتباط همت بیشتری بگذارد که برای این منظور مقداری راه باز شده است و باید مسئولانه‌تر نسبت به این موضوع اقدام کند، حتی پول ۵۰ دستگاه ون را دریافت کردند، اما ۲۸ دستگاه بیشتر تحویل داده نشده است و هنوز ۲۲ دستگاه دیگر مانده و شهر محتاج آن‌ها است، بنابراین درخواست من این است که به هر دلیلی این قول را به شهرداری‌ها دادید و پولش را دریافت کردید، هر اقدامی که باید انجام شود، هرچه زودتر صورت گیرد تا حداقل برای مهر این اتوبوس‌ها در اختیار شهرداری قرار گیرد.

به‌دلیل حادثه برای رئیس‌جمهور شهید، در حال حاضر مشکلاتی از جهاتی به‌ویژه در حوزه اقتصاد برای کشور ایجاد شده است

قربانی درباره سگ‌های ولگرد گفت: دو خبر بد داریم که درخواست می‌کنیم شهردار اصفهان آن را پیگیری کند؛ خبردار شدیم که برخی شهرهای اطراف اصفهان سگ‌های ولگرد را آورده و نزدیک باغ رضوان یا جاهای دیگر شهر رها می‌کنند که هر کس این موضوع را ببیند، به‌طور طبیعی نگران می‌شود، اما این مسئله از ناحیه شهرهای دیگر اتفاق می‌افتد و باید از طریق فرمانداری و مسئولان مربوطه پیگیری شود و با افرادی که چنین حرکتی انجام می‌دهند برخورد جدی به عمل آید.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که بعضی کارخانه‌جات صنعتی باقی‌مانده غذای خود را در بیابان‌ها رها می‌کنند و طبیعی است وقتی چنین اتفاقی بیفتد، پیرامون آن حیوانات جمع خواهند شد و این نیز مطلبی است که باید از طریق نهادهای مربوطه پیگیری شود، حتی برای هر دوی این‌ها کار قضائی و حقوقی صورت بگیرد؛ این مطلبی است که زحمت بسیاری از همکاران شما را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر سامانه ۱۳۷ شهرداری پاسخگویی به‌نسبت خوبی دارد، اما به‌دلیل اینکه بعضی از خدمات همچون خدمات شهری و اتوبوسرانی از سامانه ۱۳۷ جدا شده و به بخش‌هایی که مسئولیت مستقیم دارند، واگذار شده است، وقتی شهروندان تماس می‌گیرند، تماس به آن واحد منتقل می‌شود، اما داده‌ها ثبت نمی‌شود، بنابراین ۱۳۷ برای پیگیری نمی‌تواند پاسخگو باشد؛ این نقصی را در تصور شهروند ایجاد می‌کند که یا به مطلب توجه نشده است یا گاهی پاسخ‌های غیر مربوط داده می‌شود.

وی افزود: به‌دلیل حادثه برای رئیس‌جمهور شهید، در حال حاضر مشکلاتی از جهاتی به‌ویژه در حوزه اقتصاد برای کشور ایجاد شده است و رکود شدیدی در همه بخش‌های کشور وجود دارد که شهرداری‌ها از این قضیه مستثنی نیستند و آن‌ها نیز از این موضوع آسیب دیدند؛ اگر این مطلب ادامه پیدا کند، گرفتاری‌های شدیدی برای کشور ایجاد می‌کند.

قربانی گفت: دولت به این موضوع توجه داشته باشد که در حال حاضر شهرداری‌ها به‌واسطه همین رکود در بحث تأمین منابع دچار آسیب هستند، بنابراین بحث مربوط به مالیات بر ارزش افزوده اینجا حیاتی‌تر از هر زمان دیگری است.

وی ادامه داد: اگر در حال حاضر که نیاز مجموعه به این پولی که طبق قانون باید در اختیار قرار گیرد، برآورده نشود، خدمات و اقدامات و پروژه‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد، به همین دلیل درخواست من این است که این موضوع به صورت مکتوب از ناحیه شهرداران از رئیس‌جمهور یا سرپرست ریاست‌جمهوری به‌طور جد خواسته شود.

کد خبر 773672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.