از تأمین زمین برای صاحب‌خانه شدن تمام جوانان تا پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های راهداری اربعین

ایمنا از تأمین زمین برای صاحب‌خانه شدن تمام جوانان، پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های راهداری اربعین در شش استان مرزی کشور، میلیاردر شدن طلایی‌های کشتی، معرفی ۲۰ پرچم‌دار ایران در بازی‌های المپیک و افزایش بیش از ۲۰ برابری سرانه ورزشی در دولت سیزدهم در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ تأمین زمین برای صاحب‌خانه شدن تمام جوانان می‌رویم، در ادامه نیز پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های راهداری اربعین در شش استان مرزی کشور مطرح شده است، همچنین میلیاردر شدن طلایی‌های کشتی، عرضه مچ‌بند هوشمند جدید شیائومی، معرفی ۲۰ پرچم‌دار ایران در بازی‌های المپیک و ‏‬ افزایش بیش از ۲۰ برابری سرانه ورزشی در دولت سیزدهم نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

زمین برای صاحب خانه شدن همه جوانان تأمین   شده است

زمین برای صاحب‌خانه شدن تمام جوانان تأمین شده است

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با حضور در برنامه صف اول و با اشاره به عملکرد بخش ساختمان اظهار کرد: کاهش تولید مسکن در دولت‌های قبل معنادار بود و اثر مستقیمی بر تورم داشت، طبق آمارهای مرکز آمار ایران، رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۳۹۹ منفی ۱۳ بود که این رقم در ۱۴۰۰ به منفی ۶.۹ و در سال ۱۴۰۲ به مثبت ۷.۱ رسید که نشان دهنده تأثیر مثبت سیاست دولت در این بخش و تأمین نیازبخشی از جامعه به مسکن است.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تأمین شده که نیمی از آن شهری و نیمی دیگر روستایی است، در بخش روستایی در سه ساله دولت سیزدهم معادل یک میلیون قطعه زمین تأمین شد که این اقدام دولت در این بخش کم سابقه بود.

وزیر راه و شهرسازی اراضی تأمین شده در محدوده‌های شهری برای نهضت ملی مسکن و در سه ساله دولت سیزدهم را معادل ساخت ۱.۹ میلیون واحد دانست و گفت: در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده، میانگین صدور پروانه ساختمانی سالانه به بیش از ۹۴ هزار واحد رسید، این در حالی است که در دولت یازدهم و دوازدهم سالانه ۴۷ هزار پروانه در بافت فرسوده صادر می‌شد.

بذرپاش با اشاره به سامانه خودنویس خاطرنشان کرد: موجر و مستأجر می‌توانند در این سامانه به صورت رایگان قرارداد منعقد کنند و تاکنون ۶۵۰ هزار قرارداد در این سامانه ثبت شده است، از سال جاری خرید و فروش نیز در این سامانه اضافه کردیم که حدود ۲۰۰ هزار قرارداد خرید و فروش نیز در آن ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه احکام مناسبی در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از آن‌ها موضوع توسعه پهنه‌های شهری به میزان ۰.۲ درصد است که با اجرای این قانون ۳۰۰ هزار هکتار به محدوده‌های شهری افزوده خواهد شد و با این کار از احتکار زمین و به دنبال آن افزایش قیمت مسکن جلوگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساخت‌های خوبی در بخش مسکن فراهم شده است که در اختیار دولت چهاردهم قرار می‌گیرد و به قدری زمین تأمین شده که تمام جوانان می‌توانند صاحب‌خانه شوند.

از تأمین زمین برای صاحب‌خانه شدن تمام جوانان تا پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های راهداری اربعین

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های راهداری اربعین در شش استان مرزی کشور

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه پروژه‌های راهداری اربعین ۱۴۰۳ در شش استان مرزی با جدیت و پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجرا است، اظهار کرد: به منظور ارتقای کیفی رویه و ایمن‌سازی محورهای اصلی مواصلاتی در شش استان مرزی کشور که طرح اربعین سال ۱۴۰۳ در آن‌ها اجرا می‌شود، بیش از ۵۷ اکیپ لکه‌گیری و روکش آسفالت مشغول به کار هستند.

وی افزود: در سال جاری حدود ۱,۴۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری شامل لکه‌گیری و روکش آسفالت، خط‌کشی، نصب تابلوهای ایمنی و اطلاعاتی، اجرای حفاظ بتنی، اجرای روشنایی و اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای اصلی مواصلاتی پنج استان مرزی غربی کشور و استان سیستان و بلوچستان (استان‌های مبدا یا مقصد طرح اربعین) برنامه‌ریزی شد که از ابتدای سال جاری کار اجرای پروژه‌ها آغاز شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد: در چهارماهه نخست سال جاری تاکنون بیش از ۶۱۳ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت، اصلاح ۱۷ نقطه حادثه خیز، ۹۳۳۰ کیلومتر خط کشی، ۵۱ کیلومتر اجرای حفاظ بتنی و فلزی، ۱۳.۶ کیلومتر روشنایی طولی و ۲۳ عدد روشنایی نقطه‌ای اجرا شده است و میانگین پیشرفت فیزیکی کل برنامه حدود ۸۰ درصد است و مابقی کارها نیز طی روزهای باقیمانده تا زمان اربعین حسینی تکمیل خواهد شد.

به گفته اکبری در سایر استان‌ها نیز بیش از ۳۲۰ اکیپ لکه‌گیری و روکش آسفالت و بیش از ۱۰۰۰ کارگاه ایمن‌سازی و اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح کشور در دست اجرا است.

طلایی‌های کشتی میلیاردر می‌شوند

طلایی‌های کشتی پاداش و حقوق ماهانه می‌گیرند

فدراسیون کشتی به منظور ایجاد انگیزه و روحیه به مدال‌آوران المپیک پاداش نقدی به همراه حقوق ماهیانه به مدال‌آوران المپیک پرداخت خواهد کرد، این پاداش به مانند مسابقات جهانی شامل دو پرداختی و متفاوت از پرداختی‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان است، این برای نخستین بار است که فدراسیون کشتی به صورت مجزا برای مدال‌آوران المپیک این مبلغ را در نظر خواهد گرفت.

بر اساس اعلام فدراسیون کشتی دارندگان مدال طلای المپیک پاریس پنج میلیارد تومان پاداش خواهند گرفت، همچنین فدراسیون به مدت یک سال به طلایی‌های کشتی ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد کرد، این پاداش برای مدال نقره یک میلیارد به همراه ۳۰ میلیون تومان حقوق ماهیانه است.

همچنین دارندگان مدال برنز المپیک پاریس ۵۰۰ میلیون تومان پاداش و ماهیانه ۱۵ میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد، کشتی ۱۱ سهمیه برای حضور در المپیک کسب کرده است. مسابقات این رشته از پانزدهم تا بیست‌ویکم مرداد در سالن شامپ دومارس آرنا برگزار خواهد شد.

۲۰ پرچم‌دار ایران در بازی‌های المپیک را بشناسید

پرچم‌داران ایران در بازی‌های المپیک را بشناسید

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک از پنجم مرداد در شهر پاریس آغاز می‌شود و ایران با ۴۰ ورزشکار عازم پاریس خواهد شد، کاروان ایران ۲۹ ورزشکار مرد و ۱۱ ورزشکار زن در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد و این نفرات در ۱۳ رشته به رقابت می‌پردازند.

در این دوره ندا شهسواری از رشته تنیس روی میز و مهدی الفتی از رشته ژیمناستیک پرچم‌داران ایران هستند، همچنین قرار است فاطمه مجلل از رشته قایقرانی در مراسم اختتامیه پرچم‌دار کاروان ایران باشد.

این دومین دوره متوالی است که دو نفر (یک زن و یک مرد) پرچم‌دار کاروان هستند؛ در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز صمد نیکخواه بهرامی و هانیه رستمیان پرچم‌داران کاروان ایران بودند.

افزایش بیش از ۲۰ برابری سرانه ورزشی در دولت سیزدهم/ اصفهان در رده دوم سرانه ورزشی کشور

افزایش بیش از ۲۰ برابری سرانه ورزشی در دولت سیزدهم / اصفهان در رده دوم سرانه ورزشی کشور

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در آئین افتتاحیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی و نشانگان داون درباره اهمیت نشاط و شادابی محصلان اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات ویژه‌ای برای شادی‌بخشی دانش‌آموزان در زمینه ورزش و ارتباط بین خانواده‌ها و مدرسه انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین به‌عنوان قانون اساسی آموزش‌وپرورش که یکی از ساحت‌های آن زیستی بدنی است، افزود: ورزش، نشاط و شادابی توأمان باید دیده شود، اگر دانش‌آموزی در ساحت علمی رشد کند، اما شاداب نباشد، رشدی کاریکاتوری داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه سرانه ورزشی دانش‌آموزی در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ برابر شده است، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی توجه به موضوع ورزشی، نشاط و شادابی مورد تاکید است و در جامعه‌ای که به نشاط و شادابی شهروندان آن توجه می‌شود، آن جامعه سرزنده است.

ابراهیمی پیرامون اینکه دولت سیزدهم گام‌های مهمی در حوزه ورزش و نشاط و شادابی دانش‌آموزان برداشته است، گفت: اعتبارات ورزشی در آموزش‌وپرورش برای تمام دانش‌آموزان بیش از ۲۰ برابر شد و سرانه ورزشی استان اصفهان از جایگاه دوازدهم کشوری به رتبه دوم صعود کرد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموز باید با نشاط، بازی و شادابی در مدرسه درس خود را آغاز کند، زیرا قائل به این هستیم که بازی آموزش است، بیان کرد: بازی گروهی روابط اجتماعی ایجاد می‌کند، اگر می‌بینیم گاهی کودک و نوجوان در روابط اجتماعی دچار اشکالاتی است که ایده‌آل نیست، باید ببینیم که آیا بازی گروهی هدفمند بوده یا فقط بازی‌های رایانه‌ای بوده که حتی اثرات مخرب نیز در خلاقیت و رفتارهای اجتماعی می‌تواند داشته باشد، از منظر اسلام، شادی جز الزامات زندگی است و طبق صحبت امام صادق (ع) فرح و شادی مقدم بر حزن است، همچنین توجه به کودکان در سنت پیامبر (ص) نیز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از منظر مدرسه هر کار گروهی که در مدارس اجرا می‌شود، اگر حتی علمی باشد، برای دانش‌آموز نشاط‌بخش است، گفت: برای موفقیت در درس و فعالیت‌های روزمره باید ورزش و توجه به سلامت، سرلوحه زندگی باشد.

کد خبر 773654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.