آینده مردم اصفهان وسیله بلندپروازی مدیران نیست که قابل معامله باشد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آینده و سلامت مردم اصفهان وسیله بلندپروازی مدیران نیست که قابل معامله باشد، گفت: بارها گفتم اصفهان تاب‌وتحمل توسعه صنایع پالایشگاهی و فولادی را ندارد، اما با موج رپورتاژ در رسانه‌ها و تغییر موضع برخی متولیان تصمیم‌گیری مواجه شدیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در صدوچهل‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در روزهای اخیر بر اساس مشاهدات میدانی و اظهارنظرهای رسانه‌ای و مطالبات و مراجعات مردمی دو نگرانی جدی در سطح شهر و استان برای مردم و آینده اصفهان وجود دارد.

وی افزود: در روزهای سوگواری برای سرور و سالار شهیدان و پیشوای آزادگان جهان هستیم؛ ضمن تقدیر از تلاش‌های گروه‌های مردمی برای بزرگداشت باشکوه این ایام و آرزوی قبولی عزاداری‌ها، امیدواریم فرهنگ عاشورا در جهت آزادگی و ندای عدالت‌خواهی و اصلاح سیدالشهدا در گوش تصمیم‌گیران باشد تا فریاد مردم اصفهان ناظر به دو دغدغه جدی را بشنوند، پیش از آنکه خیلی دیر شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نکته نخست مربوط به توسعه صنایع است، چه آن گروهی که خلاف مقررات زیست محیطی است و چه آن بخشی که به ظاهر مجوزهایی را دارند، اما تن بی‌جان آب‌وهوای اصفهان نای تحمل آن‌ها را ندارد.

صالحی تصریح کرد: هنوز تابستان به نیمه نرسیده که روزهای آلوده در اصفهان و رسیدن به مرز هشدار پرتکرار شده و حتی بر روند فعالیت ادارات نیز تأثیر گذاشته است، اما شاهد هستیم که در مجامع شرکت‌های صنعتی که در این روزها برگزار می‌شود، مسابقه توسعه فیزیکی فعالیت‌ها به‌عنوان یک خروجی به ظاهر مثبت برقرار است.

وی گفت: هفته‌های گذشته نیز هم از همین تریبون و هم خدمت همکاران رسانه‌ای خود گفتم که مراقبت کنید، زیرا اصفهان تاب‌وتحمل توسعه صنایع پالایشگاهی و فولادی را ندارد، اما با موج رپورتاژ و پول‌پاشی در رسانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و حتی تغییر موضع برخی متولیان تصمیم‌گیری درباره این توسعه صنایع مواجه شدیم؛ انگار با هزینه برای کارهای نمایشی، فرهنگی و اجتماعی و تلاش برای شنیده نشدن صدای مطالبه‌گری ما و همه دلسوزان، آسیب‌های آلودگی هوا و آب‌بری صنایع حل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: آقایان، مردم نگرانند که چطور توسعه یک خصولتی گردن‌کلفت از نظر سازمان حفاظت محیط زیست غیرقانونی است، اما در کمتر از شش ماه این شرکت می‌شود، دوستدار محیط زیست و حتی از لیست صنایع ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی خارج می‌شود.

امروز وقت مطالبه و بازخواست دانه‌درشت‌های متخلف است

صالحی اظهار کرد: آینده و سلامت مردم اصفهان طفل سر راهی و وسیله بلندپروازی مدیران نیست که قابل معامله باشد؛ مردم نگران این چنین تصمیماتی هستند و بدانیم که در آینده این استان و میزان رضایت و مشارکت آن تأثیر جدی خواهد داشت، مگر اینکه خواب‌زده‌ها بیدار شوند.

وی تاکید کرد: امید ما به دستگاه قضائی و مدعی‌العموم است که صدای مردم و نمایندگان مردم را بشنوند و علاج واقعه را پیش از وقوع بکنند؛ از کنشگران و فعالان محیط زیستی و رسانه‌ای نیز عاجزانه تقاضا دارم اگر می‌خواهند در حوزه هوای اصفهان هم به نقطه غیرقابل بازگشتی همچون فرونشست نرسیم، بدانند که امروز وقت مطالبه و بازخواست دانه‌درشت‌های متخلف است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نگرانی دوم مردم در رابطه با وضعیت آب زاینده‌رود و فرونشست است؛ بالاخره بعد از ۲۰ و چند سال بی‌عملی، در این سه سال شاهد اقدامات مؤثری در حوزه احیای زاینده‌رود بر اساس اجرایی شدن تصمیماتی نتیجه تدبیر و پیگیری رهبر معظم انقلاب از سال‌های پیش و تلاش‌های مدیران گذشته و فعلی بوده‌ایم.

وی افزود: مردم و کارشناسان منصف معتقدند، اگر هر نقدی به پروژه‌ها و بسته در جریان نیز وارد باشد این اقدامات جامع پس از سال‌ها بی‌عملی و از بین گزینه‌های ممکن و موجود انجام شده و در چنین شرایطی انجامش غنیمت است.

صالحی یادآور شد: امیدواریم در کشاکش تحول و تغییرات در دولت پس از یک انتخابات سالم، امن، پرشور و رقابتی، شاهد کاهش سرعت این اقدامات نباشیم که به‌تازگی کورسوی امیدی را در دل مردم اصفهان برای احیای زاینده‌رود و از دست نرفتن آخرین فرصت احیای تمدن و حیات در اصفهان و حفظ میراث چند هزار ساله این شهر بوده است.

وی ادامه داد: این مسیر نتیجه بررسی‌های کارشناسی سال‌های طولانی بوده و به‌یقین با توجه به اینکه دوی امدادی باید از دولت سیزدهم به دولت چهاردهم منتقل شود، تا مردم در ماه‌های پیش‌رو و به‌زودی ثمره شکل زیبای تعامل دولت‌ها را ببینند و شاهد تحقق وعده دولت جمهوری اسلامی برای احیای زاینده‌رود باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بدون شک به‌عنوان منتخب مردم شهر اصفهان در حد اختیارات و توان، پیگیر هر دو موضوع و نگرانی خواهیم بود، اما مردم و کنشگران هم بدانند که در این صحنه مطالبه، اگر مردم نباشند دستاورد قابل توجهی نخواهیم داشت.

کد خبر 773639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    آب که نداریم و زاینده رود خشکه این روزها هوا هم نداریم...دلم برای اصفهانیها سوخت.