سرمایه‌گذاری در فضای مجازی به نفع کشور است

امام جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت جایگاه فضای مجازی در جهت‌دهی افکار عمومی گفت: هرچه سرمایه‌گذاری در فضای مجازی بیشتر شود، منفعت بیشتری نصیب کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری صبح امروز _ یک شنبه سی و یکم تیر_ در آئین رونمایی از پوستر جشنواره نارا، اظهار کرد: زمانی رسانه تنها منبر بود و مدت‌ها منتظر بودیم تا منبری برپا شود، اما امروز فضای مجازی افکار عمومی را جهت می‌دهد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان بیشتر از آن که پای صحبت پدر و مادر بنشینند، در فضای مجازی فعال هستند؛ بخشی از فضای مجازی نیز در اختیار دشمنان است.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه رسانه‌ها گاهی با یک تصویر و متن افکار را جهت می‌دهند، خاطرنشان کرد: دشمنان بیشتر در فضای مجازی فعال هستند؛ در این فضا بدون احساس مسؤلیت تولید محتوا صورت می‌گیرد.

نوری اضافه کرد: در سکوهای داخلی نیز بسیاری محتوای اشتباه نشر داده می‌شود و باور می‌کنیم لذا سواد رسانه اهمیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه توهین و تخریب و دروغگویی در فضای مجازی باید به عنوان جرم تلقی شود، تاکید کرد: هرچه بیشتر در فضای مجازی سرمایه گذاری کنیم، منفعت بیشتری خواهیم برد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حاکمیت در حوزه فضای مجازی همانند فضای حقیقی باید ورود داشته باشد، گفت: جشنواره نارا دارای خلاقیت است و قراردادن امتیاز برای نشر آثار تولید شده سبب مشارکت دادن دانش‌آموزان در این جشنواره می‌شود.

نوری افزود: این جشنواره با عنوان «نوجوان امروز، رسانه آینده» از امروز فعالیت خود را آغاز کرد و بنا است نوجوانان سراسر کشور در این جشنواره شرکت داشته باشند.

کد خبر 773606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.