عزم محیط زیست فارس برای افزایش ضریب حفاظت از انفال الهی

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از عزم این سازمان برای افزایش ضریب حفاظت از مناطق تحت مدیریت خود خبر داد و گفت: محیط زیست، توسعه پایدار و حفاظت از انفال الهی را توامان با یکدیگر می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان، عطا پورشیرزاد در بازدید از شهرستان پاسارگاد در نشست با رئیس و کارکنان محیط زیست این شهرستان در خصوص راهکارهای حفاظت و استفاده بهینه از فرصت‌ها و حفاظت هر چه بهتر از عرصه و انفال الهی با تاکید بر لزوم تعامل با دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: وجود منطقه شکار ممنوع کوه خرسی در شهرستان پاسارگاد که زیستگاه خرس قهوه‌ای است، حاکی از مطالبات مردمی برای افزایش ضریب حفاظت از این مناطق است.

وی افزود: با توجه به تعیین نشدن متولی خاص و بین دستگاهی بودن مسائل مربوط به برخی مناطق، لازم است به صورت ویژه دستگاه‌ها مکلف شوند که در احیای این مناطق مسئولیت‌پذیر باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس کمبود اعتبارات را یکی از محدودیت‌های محیط زیست فارس برای توسعه رویکردها دانست و تصریح کرد: اعتبارات این حوزه باید به صورت متمرکز ابلاغ شود و لازم است همانند موضوع دریاچه ارومیه، همه دستگاه‌ها متعهد به انجام تعهدات خود برای احیای مناطق طبیعی و محیط زیستی فارس شوند.

پورشیرزاد همچنین با اشاره به برخی از دستاوردهای این حوزه اضافه کرد: حمایت از سازمان محیط زیست برای جلوگیری از راه‌اندازی پروژه‌های مشمول ارزیابی اثرات زیست‌محیطی که از سازمان محیط زیست کشور مجوز اخذ نکرده‌اند، تأمین اعتبار برای گسترش مطالعات و پژوهش‌های کاربردی به منظور پیشگیری از وقوع پدیده فرونشست به روش‌های مختلف مثل تغذیه آبخوان و استفاده از پساب‌های تصفیه شده از جمله مطالباتی است که در حوزه محیط زیست فارس دنبال می‌شود.

وی در این نشست همچنین، در خصوص سیستم سپتیک و تصفیه فاضلاب و جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک در شهرستان پاسارگاد توسط شرکت‌های مواد غذایی شهرستان نیز تذکر داد.

کد خبر 773587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.