قبولی اعمال مهم‌تر از کثرت آن است

کارشناس و سخنران مذهبی با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن تقوا در اعمال گفت: شرط اصلی برای پذیرش عمل تقوا است و بر همین اساس قبولی عمل مهم است نه کثرت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه گذشته _شنبه سی‌ام تیر_ در مراسم شب چهارم هیئت مکتب‌الصادق (ع) با اشاره به عبارت «اللهم تقبل منا هذا القربان» حضرت زینب (س) در روز عاشورا اظهار کرد: در روایات بیان‌شده که به‌جای اصل عمل بر قبولی آن تاکید شده و بر این اساس امام صادق (ع) بیان می‌کنند عمل اصلح عملی است که به هدف بخورد.

وی با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن تقوا در اعمال افزود: شرط اصلی برای پذیرش عمل تقوا است و بر همین اساس قبولی عمل مهم است نه کثرت.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شرط ایمانی و عبادی نخستین شروط قبولی عمل است، خاطرنشان کرد: شرط سوم قبولی عبادات، شرط اخلاقی است و بر این اساس مواردی همچون سوءظن، غیبت و منت امکان تخریب عمل را دارد.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان‌اینکه شرط چهارم قبولی اعمال شرط اقتصادی است، عنوان کرد: طبق روایات عبادت با لقمه حرام همچون ساختمان با شن روان است.

وی با تاکید بر اینکه شرط پنجم شرط خانوادگی است، اظهار کرد: گاهی بعضی بدخلقی‌ها در خانه موجب پذیرفته نشدن اعمال می‌شود، چراکه زوجین محل آرامش یکدیگر هستند.

کد خبر 773552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.