دستگیری پدر و پسر فیشینگ‌کار در اصفهان

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: پدر و پسر فیشینگ‌کار که با ارسال پیامک جعلی با عنوان ابلاغیه سامانه ثنا قوه قضائیه، از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند توسط مأموران این پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب‌های بانکی آن‌ها رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های مقدماتی متوجه شدند شاکیان پس از دریافت پیامک جعلی تحت عنوان ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، برای مشاهده متن ابلاغیه روی لینک ارسال شده داخل پیامک کلیک کرده بودند و با هدایت به درگاه جعلی بانکی و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، اطلاعات آنها سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با تحقیقات فنی و تلاش بی وقفه صورت گرفته، کارشناسان پلیس فتا در دایره اقتصادی موفق به شناسایی دو متهم در این رابطه شدند و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی هر دو نفر که رابطه پدر و پسری با یکدیگر داشتند را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

مرتضوی تصریح کرد: این پدر و پسر در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی خود شدند، اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات و ادله جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف و اعلام کردند که با سوءاستفاده از دقت نداشتن مردم به سرشماره‌ها، اقدام به ارسال پیامک و پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی بانکی با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب افراد اقدام می‌کردیم.

وی اضافه کرد: ارسال هرگونه پیامک حاوی اطلاعات ابلاغیه قضائی سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی، شگردی جهت کلاهبرداری از شهروندان است، لذا شهروندان به سرشماره‌های پیامک‌های ارسالی که حاوی لینک‌های هدایت شونده هستند دقت کافی را داشته باشند، چراکه دستگاه‌ها و ادارات دولتی اطلاع‌رسانی خود را از طریق شماره شخصی انجام نمی‌دهند و مرجع قضائی نیز برای ارسال ابلاغیه از طریق سرشماره adliran پیامی که فاقد لینک است را ارسال می‌کند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.irبخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 773494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.