کرمان، حسین‌آباد ایران می‌شود

بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی با شعار «کرمان؛ حسین‌آباد ایران» از نهم مرداد به مدت سه روز در شهر کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام کمتر از ۱۰ روز دیگر میزبان گردهمایی بزرگی است که به معرفی الگوهای اسلامی و خادمان مکتب اهل بیت (ع) می‌پردازد تا ظرفیت‌های مذهبی استان پهناور کرمان را به رخ جهانیان بکشد و برای آن‌ها از روستای ده‌زیار به عنوان خاستگاه تعزیه کشور سخن بگوید و خرده‌فرهنگ‌ها را روایت کند.

مهر ۱۴۰۲ از نیمه گذشته بود که پرچم میزبانی بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی همزمان با اختتامیه دوره بیستم در رشت، به دست معاون اقتصادی استاندار کرمان داده شد تا مردم کرمان نیز توفیق یافته و در شهری که روح حسینی دمیده شده است، پذیرای پیرغلامان حسینی از داخل و خارج کشور باشند.

اسفند ۱۴۰۲ نیز جلسه‌ای با حضور رئیس مرکز بسیج صدا و سیما در دفتر استاندار کرمان برگزار و تفاهم‌نامه همکاری برای برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی کشور فی مابین مرکز صدا و سیما و استانداری کرمان به امضا رسید تا عزم مسئولان رأی برپایی این رویداد جدی‌تر شود.

بروز حادثه برای آیت‌الله رئیسی و شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش و در پی آن لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام، تاریخ برگزاری اجلاسیه را که پیش از این ۱۲ تا ۱۵ تیر تعیین شده بود، تغییر داد و زمان برپایی اجلاسیه به نهم تا یازدهم مرداد ۱۴۰۳ به تعویق انداخت.

گلزار شهدای کرمان نقطه آغاز اجلاسیه بیست و یکم

آن طور که احمد علیرمضانی رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات اجلاسیه پیرغلامان حسینی در کرمان گفته است، افتتاحیه این رویداد پیش از ظهر نهم مرداد در گلزار شهدای کرمان برگزار و شاعران حسینی روز دهم مرداد در تالار فرهنگ و هنر گردهم می‌آیند و در جریان اجلاسیه از پیرغلامان حسینی، هیئات مذهبی و خانواده شهید عادل رضایی (ذاکر اهل‌بیت (ع) و از شهدای حادثه تروریستی کرمان) و خانواده ایرج کامیابی (پیرغلام حسینی) تجلیل می‌شود.

به گفته عرفان خداپرست دبیر بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی، این رویداد بزرگ با همراهی ظرفیت‌های مردمی و با حضور مهمانانی از ۱۲ کشور مختلف جهان از جمله کلمبیا، یمن، عراق، لبنان، آلمان و کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد و در جریان آن از روضه‌های خانگی، مساجد و خانواده شهدا نیز سرکشی می‌شود.

علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز بیان می‌کند: اجلاسیه پیرغلامان حسینی، خدمت و نوکری به انسان‌هایی است که عمر خود را وقف مجالس عزای سیدالشهدا، اباعبدالله الحسین علیه السلام کرده‌اند و طی آن مهمانان از محل‌های شاخص روضه‌های خانگی در کرمان و برخی توابع شامل جوپار، ماهان، محی‌آباد و چترود دیدن خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی با شعار «کرمان؛ حسین‌آباد ایران» از نم تا یازدهم مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۴ تا ۲۶ محرم ۱۴۴۶ در شهر کرمان برگزار می‌شود.

کد خبر 773470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.