ارائه ۸۰ خدمت از طریق اپلیکیشن «اصفهان من»

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های شهر هوشمند در تحول آینده شهری گفت: نقشه راه جامع شهر هوشمند فیلم‌نامه‌ای برای نقش‌آفرینی موثران این عرصه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید فردانی امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در نشست تخصصی هم‌اندیشی بررسی و تکمیل نقشه راه جامع شهر هوشمند در جمع اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: یکی از سه راهبرد اصلی شهرداری اصفهان در این دوره مدیریت شهری، شهر هوشمند است.

وی اضافه کرد: تدوین، اجرا، توسعه و تکمیل نقشه راه جامع شهر هوشمند اصفهان جز با بهره‌گیری از توان شرکت‌های فناور وجود ندارد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به نقش امنیت در فناوری اطلاعات تاکید کرد: قرار نیست اطلاعات شهروندان در فضای فناوری اطلاعات قرار گیرد، اما امنیت کافی وجود نداشته باشد.

فردانی گفت: بعضی فناوری‌های تحول آفرین همچون تاکسی‌های اینترنتی به‌عنوان یک فناوری تحول ویژه‌ای را در حمل و نقل شهری پدید آورد که موجب حذف بعضی طرح‌ها درباره ساماندهی کرایه تاکسی‌ها و حذف پول خرد شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در تعریف شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند شهری است که با استفاده از داده و فناوری‌های تحول آفرین زمینه ساز حکمروایی باز و مشارکتی جهت تصمیم‌گیری هوشمندانه در راستای ارتقای عملکرد سازمانی و کیفیت زندگی در شهر می‌شود.

فردانی با اشاره به قابلیت‌های اپلیکیشن اصفهان من خاطر نشان کرد: هدف این اپلیکیشن آن است که رفت و آمد شهروندان برای دریافت خدمات به مناطق شهری حذف شود و ۸۰ خدمت که پیش از این در مناطق شهرداری ارائه می‌شد، از طریق این سامانه ارائه می‌شود.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان افزود: نقشه راه جامع شهر هوشمند تلاش دارد ابعاد مختلف زندگی شهری را پوشش دهد و امسال بودجه‌ای بیش از یک همت برای این امر اختصاص داده شده است، اما هزینه آن نیازمند بررسی ارزشمندی طرح‌ها است؛ اگر پیشنهاد فناورانه به هر قسمت شهرداری ارائه شد با تصویب کمیته فنی اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه به بخش خصوصی، جز الزامات تدوین نقشه راه جامع شهر هوشمند است و باید نگاه ما به مسائل تغییر کند، زیرا به واسطه توسعه فناوری اقدامات بسیاری خوبی به‌وجود آمده است.

به گزارش ایمنا، شرکت کنندگان در این نشست به بیان نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود در خصوص شهر هوشمند و روند حرکتی شهرداری اصفهان در این زمینه پرداختند.

کد خبر 773456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.