مجازات نصب پلاکارد و بنر غیرمجاز در کرمان چیست؟

مجازات نصب پلاکارد، بنر و تبلیغات غیرمجاز از سوی شهرداری کرمان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، هنگام عبور از خیابان یا گذر از پیاده‌رو چشمتان به پلاکاردی خوش آب و رنگ می‌افتد که در جای مناسبی نصب نشده است؛ یا بنرهای پی در پی و بی حساب و کتابی که فضای شهر را اشغال کرده‌اند، مقابل دیدگان شما قرار می‌گیرد تا نگرانی‌تان از تخریب چهره شهر بالا برود.

تبلیغاتی که هر روز سر از کوچه، خیابان و گاهی بزرگراه‌ها در میاورند و در هر منطقه از شهر می‌توان نشانی از آن پیدا کرد؛ تابلوهایی که اگر جلوی نصب شأن گرفته نشود، مثل قارچ رشد می‌کنند و نظم و انضباط شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهند و فضای بصری را دستخوش تغییر می‌کنند.

یدالله علیزاده مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان نصب هرگونه پلاکارد، بنر و برچسب تبلیغاتی را خلاف مقررات شهرداری می‌داند و می‌گوید: نصب تابلو بر سردر مغازه‌ها و محل کسب‌وکار، مستلزم دریافت مجوز از شهرداری کرمان است.

وی به افرادی که بدون مجوز اقدام به نصب تابلو می‌کنند، هشدار داده و از جمع‌آوری تابلوهای بدون مجوز خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: درصورتی که صاحبان صنوف و مغازه‌داران، بدون کسب مجوز، تابلو نصب کنند، اخطار می‌گیرند و اگر به اخطارها توجه نکنند، با کسب مجوز از مراجع قضائی، تابلوهای بدون مجوز جمع‌آوری خواهند شد.

به نظر می‌رسد در کنار تمامی اقدامات سلبی برای جلوگیری از اقدامات غیرمجاز، ضروری است شهروندان نیز نسبت به محیط شهری پیرامون خود حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه از اقلام تبلیغاتی غیرمجاز، مراتب را سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری کرمان اعلام کنند.

کد خبر 773452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.