آغاز درمان بیماران سرطانی با دستگاه تومو تراپی در استان یزد

سرپرست مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی شهید رمضان زاده یزد از آغاز درمان بیماران سرطانی با دستگاه توموتراپی در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد، محمدعلی برومند از راه‌اندازی دستگاه ترموتراپی در مرکز درمانی شهید رمضان زاده خبر داد و اظهار کرد: با بهره‌گیری از دستگاه توموتراپی، روزانه ۲۵ بیمار مبتلا به انواع سرطان به صورت کاملاً رایگان درمان خواهند شد.

وی با بیان اینکه دستگاه توموتراپی، از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های درمان سرطان در دنیا است، افزود: یزد یازدهمین مرکزی است که به این دستگاه‌ها مجهز شده است.

سرپرست مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی شهید رمضان زاده یزد افزود: دقت و سرعت بالا و هم چنین کاهش عوارض درمان از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه است و مدت زمان درمان بیماری بیماران، با این دستگاه کاهش چشمگیری می‌یابد.

برومند تصریح کرد: هزینه ۲۸ میلیارد تومانی خرید و راه اندازی این دستگاه را خیران یزدی تقبل کرده‌اند.

به گزارش ایمنا از یزد، سیستم توموتراپی «Tomotherapy»، از پیشرفته‌ترین دستگاه پرتودرمانی برای درمان بیماران سرطانی است که با تابش پرتوهایی بسیار هدفمند برای درمان سرطان، آسیب احتمالی به بافت‌های سالم اطراف تومور را به حداقل می‌رساند و این امر باعث کاهش عوارض جانبی برای بیماران خواهد شد.

کد خبر 773430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.