معیارهای شوراهای راهبردی دولت چهاردهم ضربه بزرگ به فرهنگ تشیع است

نماینده ولی فقیه در مازندران نسبت به معیارهای مطرح شده از سوی رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم در انتخاب اعضای کابینه را بزرگترین ضربه به فرهنگ تشیع و اهل‌ بیت‌گرایی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، عصر امروز_ شنبه سی‌ام تیر _ در جلسه شورای فرهنگ عمومی مرکز استان ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام جباری امام جمعه بهشهر و تشکر از عزاداری‌ها، مجالس عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: برگزاری این مجالس باید با حفظ شئون اسلامی باشد و این مجالس در عین عام بودن نیاز به رعایت ادب، احترام، حرمت دارد.

وی افزود: مواردی از ناهنجاری‌های مشاهده شده قطعاً سازماندهی شده و با هدف ترویج بوده است که قطعاً برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره مسئله جمعیت و جایگاه این استان در سطح کشور یادآور شد: درست است که در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم اما فرهنگ‌سازی با تصمیم‌گیری فرهنگی در رابطه با کم و کسری‌های جامعه و آشنایی با آن‌ها ضرورت دارد و تا نباشد تصمیمات لازم هم تصمیمات پخته‌ای نمی‌تواند باشد، به عنوان مثال گفته شده که دانشگاه علوم پزشکی به وظایف خود عمل نمی‌کند باید در جلسه حضور پیدا کند و توضیحاتی ارائه دهد.
محمدی‌لائینی با تاکید بر توجه به دو نکته اساسی و اجرای آن در امر افزایش جمعیت بیان کرد: برای جذب و اشتغال در دستگاه‌ها باید امتیازی برای متأهلین قائل شویم، نمی‌دانم هست یا نیست و نکته بعدی اینکه هر استانی که در زمینه جمعیت در معرض خطر بیشتری است باید در زمینه ارائه مشوق‌ها و مجوزها توجه بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: البته واریز سرانه ازدواج و فرزندآوری به شهرها اقدامات خوبی است که در حال انجام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از برگزاری کنگره شهید شیخ فضل الله نوری در یازدهم مرداد در نور خبر داد و گفت: در این راستا اطلاع‌رسانی دقیق از سوی دستگاه‌های فرهنگی انجام شود تا مردم از این کنگره آگاهی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ حسینی فرهنگ پاکی، سلامت و تقواست، ما باید در این کشور فرهنگ تشیع و امام حسین (ع) را ترویج کنیم، ضمن گلایه از صحبت‌های اخیر رئیس شورای راهبری رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: این بزرگترین ضربه به فرهنگ تشیع و اهل بیت‌گرایی در این مملکت با این شور و عظمت است، یعنی چه که اگر مسلمان شیعه باشی امتیاز نداری غیر مسلمان شیعه باشی ۱۰ امتیاز به تو می‌دهند!
محمدی‌لائینی ادامه داد: یا اینکه اگر زن باشی ۱۰ امتیاز به تو می‌دهند اما در مملکت امام حسین (ع) شیعه باشی امتیاز نداری، این اصلاً زیبنده نیست، اگر خودش هم بنشیند پیش خود فکر کند متوجه می‌شود خیلی حرف بدی زده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه از صداوسیما هم می‌خواهیم که قطعاً جبران کند، رسانه ملی که از آن‌طرف برنامه حسینیه معلی و بسیاری از برنامه‌های خوب را پخش می‌کند و از این طرف این‌ها، خاطرنشان کرد: این نگاه نیروهای آینده را این‌طوری چینش می‌کند، او مسئول شورایی است که می‌خواهد از دولتی به دولت دیگر انتقال پیدا کند، قطعاً رئیس‌جمهور منتخب موافق با این موضوع نیست و خودش جبران می‌کند و قطعاً این از دستشان در رفته، یک چنین افرادی مصلحت نیست که مسئولیتی به این عظمت داشته باشد.

کد خبر 773421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.